מהי זהות במטהוורס – און יבין שותף מנהל בקרן השקעות קריפטו מסביר

זה לא דבר של מה בכך, להגדיר מהי זהות. וכעת, עם המעבר של האינטרנט לשלב הבא שנקרא מטהוורס, מגיע גם מושג נוסף – הזהות במטהוורס. בעולם האמיתי, הזהות שלנו היא צירוף שבין הדרך שאנו רואים את עצמנו לבין האופן שבו אחרים רואים אותנו. הזהות שלנו מתפתחת, ואנו מושפעים בצורה עמוקה, מהאופן שבו הזולת רואה ומתאר אותנו. הפעם, אנו נעזרים בשותף מנהל בקרן השקעות קריפטו, און יבין, שיסביר מה חשוב לדעת על זהות במטהוורס.

און יבין מתאר את הזהות כאוואטר

מה שמיוחד במטהוורס, זה שמדובר על עולם דיגיטלי חסר גבולות וכמעט חסר מגבלות. החוקים התקפים בעולם הפיזי, לא חייבים להיות תקפים שם. און יבין מסביר שבניגוד לזהות הפיזית שלנו, שמשלבת בין גנטיקה לבין סביבה, הזהות במטהוורס היא לחלוטין עניין של בחירה. כל משתמש או משתמשת יכולים לבחור את הזהות, המכונה אווטאר, באופן חופשי ורצוני. באופן מעניין, אותה בחירה תשפיע לאחר מכן על האופן שבו אחרים רואים אותנו. יש לכך משמעויות עמוקות יותר מכפי שנראה במבט ראשון.

מה שאנחנו רוצים להיות

המונח אווטאר הוא לא חדש, אבל במטהוורס הוא זוכה להתפתחויות ומקבל נפח נוסף. עד כה, אוואטרים נתפסו למשל כדמויות משחק, של אנשים בקהילת הגיימרים. יש הסבורים כי בקהילות מקוונות אנשים שמציגים תמונה פיקטיבית או לובשים דמות אנימציה, בוחרים לעצמם זהות, אווטאטר. כל זה נכון גם במטהוורס, אבל זה הרבה יותר גדול מה.

כדי להבהיר במה הדברים אמורים, און יבין מסביר שהזהות במטהוורס יכולה להיות כל מה שאנחנו רוצים להיות. אנחנו יכולים ללבוש דמות של בני המגדר השני. אנחנו יכולים לבחור מאפיינים פיזיים דומים לזהות הפיזית שלנו באופן חלקי. אפשר לבחור דמויות מעולם החי, דמויות של חייזרים בדיוניים, דמויות המבוססות על יצירות אומנות וכן הלאה. אבל שלא כמו דמויות משחק, שנשארות בפלטפורמה ולמעשה שייכות לפלטפורמה, הזהות במטהוורס שייכת למשתמש.

הדמות שייכת למשתמש

המשמעות של דמות ששייכת למשתמש, לא קשורה רק לזכויות יוצרים. מדובר על שינוי יסודי ועמוק, שבו האווטאר יוכל ללוות את המשתמש בתוך משחק בפלטפורמה אחת ואחר כך בתוך משחק בפלטפורמה אחרת. זהות השחקן יכולה ללוות אותו כשהוא הולך למשרד ווירטואלי, כחלק מפגישת עבודה עם צוות או בשיחה עם מנהל או לקוח. האוואטר של המשתמש יכול לארח חברים בתוך בית ווירטואלי, כאשר חבריו מגיעים בשלל צורות וזהויות. חלק מהם, שומרים על זהות שייצגה אותה קודם לכן ואחרים בוחרים זהות חדשה לחלוטין, שמייצגת את ה"אני" הדיגיטלי העכשווי שלכם.

לסיכום, זהות במטהוורס היא מושג גמיש, מאפשר ומכיל. הזהות יכולה להיות כל מה שאנחנו שואפים, כל מה שאנחנו רוצים ואיך שאנחנו רוצים שיראו אותנו. ביישנית שהופכת לחיית מסיבות?  נהג מרוצים שהופך לגנן שמגדל עציצים? עו"ד בחליפה עם קסדת וויקינג? במטהוורס הכל יכול להיות.

 

 

תוכן עניינים

לפרסום כתבה, השאירו פרטים