איך לבחור משרד רואה חשבון לעסקים

רואה חשבון הוא איש מקצוע הנדרש כמעט עבור כל עסק כיום. במסגרת תפקידו הוא יהיה אחראי על בדיקת נתונים שמשקפים את המצב הפיננסי על העסק, הפקת דוחות כספיים, הגשה של דוחות הנחוצים לרשויות המס וסיוע לבעל העסק בניהול פיננסי תקין. כמו כן, הוא מייצג את הנישום בפני רשויות המס לרבות ביטוח לאומי וכן מייעץ ועוסק לבעל העסק לקבל החלטות שקולות ואחראיות. במקרים רבים רואה חשבון גם מעניק שירות ייעוץ מס לעסק. כיום ניתן למצוא לא מעט משרדי רואה חשבון ועל כן, אם אתם זקוקים לשירותי משרד רואה חשבון, חשוב מאוד שתבחרו אותו בצורה נכונה.

כיצד תבחרו משרד רואה חשבון לעסק שלכם?

הנה כמה טיפים שיסייעו לכם לבחור משרד רואה חשבון לעסקים שיתאים לעסק שלכם בצורה הטובה ביותר:

ראשית כל, עליכם להגדיר את הצרכים של העסק שלכם. מה העסק שלכם בעצם דורש מרואה חשבון: האם מדובר על עוסק פטור, עוסק מורשה או חברה בע"מ. חשוב לדעת שלא פעם סוגים שונים של עסקים יזדקקו לשירות שונה מרואה חשבון. בעוד שעוסקים מורשים נרשים להגיש דוח חודשי או דו חודשי למס הכנסה, עוסקים פטורים נדרשים להגיש את הדוח הזה רק פעם בשנה. כמו כן, חשוב שתגדירו מראש מה העסק שלכם דורש מבחינת ניהול החשבונות שבו ובהתאם לכך, בחרו במשרד רואה חשבון אשר יכול להתאים לצרכים של העסק שלכם בצורה הטובה ביותר.

 

ניסיון של המשרד

פרמטר נוסף שיש לשים עליו דגש טרם בוחרים משרד רואה חשבון הוא הניסיון של המשרד. בסופו של דבר, רואה חשבון יותר מנוסה הוא גם יותר מקצועי. הוא יודע כיצד להתמודד עם הדרישות של תפקידו בהתאם לצרכים של כל עסק בצורה אידיאלית ולספק את המענה הטוב ביותר. חשוב לבצע סקר שוק, לבדוק איזה משרדי רואי חשבון בסביבתכם עוסקים בתחום כבר שנים וידועים כבעלי מוניטין חיובי. לאחר שתבדקו את האינפורמציה הנוגעת לוותק של המשרד בתחום שלו, תוכלו לבחור בלב שקט משרד שאתם יודעים שאתם יכולים להיות לסמוך עליו שיבצע את העבודה בצורה המדויקת עבורכם, בכל היבט אפשרי.

 

שירותים מתאימים לצרכי העסק

פרמטר חשוב נוסף הוא ההתאמה של משרד רואה חשבון לעסק שלכם. כלומר, יש לבחור במשרד המציע שירותים מתאימים לסוג הספציפי של העסק שלכם. אם אתם מנהלים עסק אשר דורש התמחות ספציפית גם מבחינת דיווחים ומיסוי, חשוב ומומלץ שתבחרו ברואה חשבון המומחה בראיית חשבון והנהלת חשבונות המתאימים גם לעסק כמו שלכם. כמו כן, אם יש לכם עסק קטן, חשוב שתבדקו מראש האם רואה החשבון מציע את שירותיו רק לעסקים גדולים או שמא הוא מציע שירותים גם לעסקים קטנים. כמו כן, חשוב לוודא כי רואה החשבון מופיע במאגר של רואי החשבון המוסמכים.

 

הכנה של תוכנית עסקית

פרמטר נוסף שיש לבחון הוא הניסיון שיש לרואה החשבון בתוכנית עסקית. על רואה החשבון להיות מנוסה בכל מה שקשור לתוכניות עסקיות של כל עסק בהתאם לסוג העסק, המצב הפיננסי שלו ועוד, יש לוודא שרואה החשבון מציע גם שירות של תכנוני מס ודוחות מעקב אחרי ביצועי העסק. אם אתם זקוקים ליחס אישי ומעקב צמוד, כדאי שתבחרו במשרד בוטיק אשר בו יש רואי חשבון שנפגשים באופן קבוע עם הלקוחות שלהם ומציעים להם זמינות מלאה.

תוכן עניינים

לפרסום כתבה, השאירו פרטים