איך לבחור רואה חשבון

רבים מהאנשים אינם יודעים את חשיבותו של רואה חשבון ועד כמה שירותי ראיית חשבון הכרחיים לניהול תקין של העסק. כאשר אנו חושבים על רואה חשבון אנו חושבים על מישהו שעובד מול הרשויות במקומנו. אך תפקידו של רואה החשבון אינו רק להקל על עסקים ואנשים פרטיים מול הבירוקרטיה המבלבלת של הרשויות. רואה החשבון הוא האדם שמנהל את כל הכספים של העסק, הוא שם לייעוץ, לשקף, פנייה לרשויות, להפיק דוחות ולטפל בניירת שרובנו לא יודעים שאנו צריכים עד שמאוחר מדי. 

בחירת רואה חשבון מתאים היא חיונית לתפקוד יעיל של עסקים גדולים וקטנים כאחד.כאשר אתם פונים לבחירת רואה חשבון עשו רשימה של הצרכים שלכם רואה חשבון מומלץ הוא קודם רואה חשבון העונה על הדרישות שלכם במלואם. 

 

המלצות

המלצות תוכלו למצוא בכל מקום. תוכלו לחפש במנועי החיפוש רו"ח לפי הדרישות שלכם, למשל "רואה חשבון מומלץ לעסקים קטנים". מהחיפוש תוכלו להגיע לאתרים של משרדי ראיית חשבון, דף נחיתה של רואה חשבון רלוונטי וגם אתרים שונים הסוקרים נותני שירות בתחום המבוקש. 

אם אינכם נוטים לסמוך על הנאמר באתרי אינטרנט או לא מוצאים מקום המדויק לצרכים שלכם אפשר לשאול משפחה וחברים. טיפ נוסף, חפשו עסקים הדומים לתחום העיסוק שלכם ופנו אליהם לבקשת המלצה. 

 

קהל יעד

לא כל עסק צריך רואה חשבון מתמחה ועם זאת רבים העסקים הצריכים התמחות ספציפית. למשל, מפעל מזון לא צריך את אותם דברים אשר אמן יזדקק לו בעבודה אל מול הרשויות, מיסוי וניהול כספים. לפני שאתם בוחרים רואה חשבון בררו מהו חוג הלקוחות העיקרי אצלו וכמה עסקים בתחום דומה לכם מקבלים אצלו שירותי ראיית חשבון והנהלת חשבונות. 

לא רק אופי העסק חשוב בבחירת רואה החשבון אלא גם גודלו. למשל, חנות למוצרי טקסטיל קטנה ומשפחתית מול רשת חנויות מוצרי טקסטיל. שניהם עוסקים באותו התחום אך הצרכים שלהם יהיו שונים. ישנם רואי חשבון המתמחים במתן שירותים ללקוחות קטנים ויש המתמחים במתן סל שירותים מקיף לעסקים גדולים. 

 

שכר טרחה

לפני שבוחרים רואה חשבון יש לשאול לגבי גובה שכר הטרחה, המעטפת אותה מקבלים במחיר זה ועלויות נוספות. לבסוף כדאי לעשות השוואת מחירים מול מתחרים מאותה ההתמחות. שכר הטרחה יכול להיות שונה משמעותית בין משרד למשרד ולכן יש לבחור במשרד ששכר הטרחה נראה הוגן ביחס לניסיון שלו והמעטפת אותה הוא מספק. 

 

אין תחליף שני לרושם ראשוני

רואה חשבון מומלץ הוא אחד שהשאיר רושם ראשוני טוב. קבעו פגישה פנים מול פנים. כבר בתהליך קביעת הפגישה תוכלו לראות כמה המשרד נגיש ללקוחותיו. כאשר תיכנסו למשרד תוכלו לראות את האנשים איתם תעבדו וכיצד הם מתנהלים וגם אם יש כימיה ביניכם. תמיד נחמד להתקשר ולדעת שיש פנים מחייכות ומקצועיות מהצד השני שאפשר לסמוך עליהם. 

תוכן עניינים

לפרסום כתבה, השאירו פרטים