איך לבחור רואה חשבון

תאגידי ענק, חברות פרטיות ועסקים גדולים, בינוניים וקטנים, בין אם הם עוסקים מורשים ובין אם הם עוסקים פטורים, זקוקים לשירותיו של רואה חשבון. רואה חשבון הוא אדם אשר זכאי לרישיון רואה חשבון לאחר שעבר בחינות מטעם מועצת רואי החשבון וסיים התמחות של שנתיים. ככלל רואה חשבון הוא איש מקצוע מיומן שיש לו הבנה וראייה חשבונאית כוללת. לרוב ציבור רואי החשבון שונה בהשקפתו מכלכלנים אשר מסתמכים על מודלים כלכליים שהנכונות שלהם תלויה באופן מוחלט בהנחות שנלקחו לצורך אותו מודל. לשירותי רואה החשבון אין תחליף לא מבחינה חוקית ולא מבחינה פרקטית.

 

כיצד בוחרים רואה חשבון?

אם אתם מחפשים רואה חשבון לעסק שלכם, חשוב שתבחרו אותו בצורה נכונה. חשוב לוודא כי אתם בוחרים רואה חשבון אשר סיים בהצלחה את בחינות מועצת רואי החשבון של משרד המשפטים. חשוב לדעת כי ישנם שני מסלולים לקבל את ההסכמה שהם: המסלול האקדמאי שבו בתום הלימודים לתואר ראיית חשבון ולאחר שנתיים של התמחות יש לעבור שתי בחינות הסמכה והמסלול הלא אקדמאי שבו יש צורך לגשת ל15 בחינות של מועצת רואי החשבון על מנת לקבל את ההסמכה. חשוב מאוד לבדוק היכן למד רואה החשבון והיכן קיבל את האסמכה שלו.

פרמטר נוסף שעליכם לבחון טרם אתם בוחרים רואה חשבון הוא האם הוא עובד אופן עצמאי או שמא הוא עובד במשרד קטן או משרד גדול. למשרד גדול יש את הכלים והמשאבים לטפל בכל בעיה ולתת את המענה לכל עניין על הצד הטוב ביותר. המשרדים הגדולים של רואי החשבון מייצגים כיום את מיטב הגופים העסקיים במשק ויכולים לתת ייעוץ עסקי ומיסויי ברמה הבינלאומית.

פרמטר נוסף שיסייע לכם בבחירת רואה חשבון הוא המלצות. חשוב מאוד שלא להסתפק בהמלצות של חברים ולבקש המלצות מאנשי מקצוע כגון: יועץ השקעות, בנקאי או איש פיננסים כלשהו. כדאי לבדוק את רשימת הלקוחות של אותו רואה חשבון וכדאי אף לדבר עם חלק מהם באופן ישיר. רובם המוחלט של רואי החשבון יציבו את תעודת ההסמכה שלהם ממוסגרת על הקיר של המשרד. אם רואה החשבון לא הציג את התעודה שלו, בקשו ממנו לראות את התעודה.

חשוב מאוד מעבר לפרמטרים שהוזכרו לעיל לערוך שיחת היכרות עם רואה החשבון בכדי לקבל החלטה. בסופו של דבר עליכם לזכור כי רואה החשבון מקבל גישה למסמכים ונתונים פיננסיים שונים שהם קריטיים עבורכם וכמו כן, הוא מורשה לנהל התקשרויות עם רשויות המס מטעמכם ועל כן חשוב מאוד שתהיה לכם הרגשה טובה בקשר לרואה החשבון, שתרגישו שאתם יכולים לסמוך עליו ולבטוח בו והאינטראקציה ביניכם לבינו תהיה טובה וזאת בכדי שתרגישו בטוחים להפקיד את ניהול הכספים שלכם אצלו.

גם הניסיון של רואה החשבון הוא קריטי בכדי לקבל החלטה אודותיו. אין ספק שיש הבדל בין רואה חשבון שרק מתחיל את דרכו בתחום לבין רואה חשבון שיש לו ותק וניסיון רציניים בתחום. ככל שיש לו יותר ניסיון וותק משמעותי יותר כך ניתן לסמוך עליו כי הוא יודע כיצד לבצע את עבודתו בצורה מדויקת וללא טעויות.

למאמר מקיף אודות החשיבות של רואה חשבון לכל עסק, לחץ כאן.

תוכן עניינים

לפרסום כתבה, השאירו פרטים