איך להגן על עצמכם מפני הונאות בכרטיס האשראי?

כרטיסים פיזיים או דיגיטליים, עסקאות בחנויות, בטלפון או באינטרנט – אתם משתמשים בכרטיסי האשראי שלכם כל הזמן לביצוע רכישות. הכרטיסים של היום אמנם מאובטחים מאי פעם, אבל זה לא אומר שרמאים לא מנסים (ולעיתים מצליחים) לנצל נקודות חולשה.

לכן, חשוב שתהיו אחראיים ותגנו על עצמכם. בין אם יש לכם כרטיס mastercard או visa, יש לנו כמה טיפים בשבילכם.

הגבלת עסקאות

אחת הדרכים היעילות ביותר למנוע הונאות בכרטיסי אשראי היא להגביל את סוגי העסקאות שניתן לבצע בכרטיס שלכם. חברות כרטיסי האשראי מאפשרות ללקוחות להגדיר בקרות ספציפיות על הכרטיסים שלהם, כגון השבתת עסקאות בינלאומיות כאשר אינכם בחו"ל. אתם יכולים גם להגדיר מגבלות על עסקאות מקוונות וטלפוניות או להגביל עסקאות מעל סכום מסוים. ניתן להתאים מגבלות אלו בהתאם להרגלי ההוצאות שלכם.

עדכון לקראת טיסה

לפני נסיעה לחו"ל, כדאי ליידע את חברת כרטיסי האשראי שלכם על היעד ועל משך השהות שלכם. תקשורת יזומה זו עוזרת לחברת האשראי לסמן ולנטר עסקאות חריגות שנעשות מחוץ למקום הימצאותכם הנוכחי. בנוסף, צעד זה מבטיח שהעסקאות הלגיטימיות שלכם בחו"ל לא יידחו, ומונע אי נוחות במהלך החופשה.

מעקב קבוע אחר הוצאות

ערנות מתמדת היא המפתח בזיהוי ותגובה  מהירה להונאות. בדקו באופן קבוע את פירוטי האשראי וחשבונות הבנק שלכם, כדי לזהות עסקאות לא מורשות מוקדם ככל האפשר. חברות כרטיסי אשראי מציעות התראות SMS ואימייל עבור כל עסקה, מה שיכול לעזור לכם לעקוב אחר הפעילות בזמן אמת. אם אתם מבחינים בפעילות חשודה כלשהי, דווחו על כך מיד למנפיק כרטיס האשראי שלכם.

הגדרות אבטחה וסיסמאות

ודאו שלכל החשבונות המקוונים שלכם, הקשורים לעסקאות פיננסיות, יש סיסמאות חזקות וייחודיות. שנו סיסמאות אלה באופן קבוע, ולעולם אל תשתמשו באותה סיסמה במספר אתרים. אפשרו אימות דו-גורמי  בכל מקום אפשרי, כדי להוסיף שכבת אבטחה נוספת. המשמעות היא שגם אם מישהו יגלה את הסיסמה שלכם, הוא עדיין יזדקק לצורת זיהוי שנייה כדי לגשת לחשבון שלכם.

אתרים מאובטחים ומהימנים

בעת ביצוע קניות באינטרנט, ודאו שהאתר מאובטח ואמין. חפשו כתובות URL שמתחילות ב-"https://" – ה-'s' מייצג מאובטח, וזה מציין שהאתר משתמש בהצפנה כדי להעביר נתונים בצורה בטוחה. כמו כן, היזהרו מאתרים המציעים עסקאות שנראות טובות מכדי להיות אמיתיות, מכיוון שאלו יכולים להיות פיתיון ללכידת פרטי כרטיס האשראי שלכם.

בלי Wi-Fi ציבורי

רשתות Wi-Fi ציבוריות אינן מאובטחות, מה שהופך אותן לנקודות חמות עבור פושעי סייבר המעוניינים ליירט נתונים. הימנעו מלגשת לחשבונות הבנק שלכם או מביצוע עסקאות בכרטיס אשראי דרך רשתות Wi-Fi ציבוריות. אם אתם חייבים לגשת למידע פיננסי תוך כדי תנועה, השתמשו ברשת פרטית וירטואלית (VPN), המצפינה את חיבור האינטרנט שלכם ומגינה על הנתונים מעיניים סקרניות.

לסיכום, הצעדים הללו יאפשר לכם לבצע רכישות בכרטיסי מאסטרקארד ו-ויזה ללא חשש, ולשמור על הנתונים והכסף שלכם.

תוכן עניינים

לפרסום כתבה, השאירו פרטים