אשראי חוץ בנקאי – איך זה יכול לשרת אותנו בתור בעלי עסק

הרבה מאוד בעלי עסקים מסוגים שונים, נדרשים לא פעם לאשראי והלוואות לצורך ביצוע פעולות עסקיות שונות, לעיתים באופן מיידי. למשל, אם הם מעוניינים לייבא דבר מה מחו"ל, אז ייתכן מאוד שעבור המוצר הם יצטרכו לשלם באופן מיידי סכומי כסף שלא בהכרח עומדים לרשותם. אז עליהם להחליט כיצד להתנהל בשביל שהם יוכלו לבצע את הפעולה הרצויה מבחינתם.

רבים יעדיפו לפנות לבנקים שלהם ולקבל מהם אשראי בנקאי בשביל שיוכלו לממן זאת. זה נכון גם לגבי פעולות אחרות, בין אם זה תשלום לספקים, תשלום לעובדים או כל דבר אחר שנידרש לבצע באופן מיידי.

לעומת זאת, אחרים ישכילו לפנות אל גורם שיכול לספק להם אשראי חוץ בנקאי. כלומר, הם יעדיפו לא להסתמך על הבנק שלהם, ולפנות לגורם חיצוני שיכול לעזור להם. אותו גורם יספק להם אשראי לפעולה או פעולות שונות לאורך זמן וכך הם יוכלו ליהנות ממימון ארוך טווח שיכול לשרת אותם.

הסיבות בגינן הרבה מאוד יעדיפו אשראי חוץ בנקאי על פני שימוש באשראי בנקאי, הן רבות. למשל, יש מי שלא ירצה לערב את הבנק שלו בפעולות שעלולות להקשיח את תנאי האשראי וההלוואה של הבנק. אחרים גם יעדיפו לא לייצר מצב בו הבנק יעדיף לצמצם את החשיפה שלהם לבית העסק, מה שעלול להקשות עליו בעתיד. השימוש בגורם חוץ בנקאי יכול לייצר מסלול נוסף שיספק אופציות מימון לעסק.

איך זה יכול לשרת אותנו?

בעיקרון, גופים חוץ בנקאיים יכולים להציע מסלולים שונים לקבלת אשראי חוץ בנקאי או הלוואות ומימון. כל אחד צריך לבחון מה הדבר הנחוץ מבחינתו ובאילו תנאים מדובר. בהחלט יכול להיווצר מצב, בו בעל עסק יעדיף להשתמש בשירות חוץ בנקאי, גם מתוך הנחה שבטווח הארוך התנאים שאותו גוף מספק לנו הם הרבה יותר טובים והדרישות שהוא מציב, הם כאלה שהוא יכול לעמוד בפניהן.

זה יכול לשרת אותנו בשביל לייצר מסלול נוסף למימון וזה יכול לשרת אותנו אם אנחנו צריכים אשראי באופן מיידי מבלי שזה יפגע ב"ערך" שלנו מול הבנק או מול גורמים אחרים. כשאנחנו לוקחים מבנק, אז באופן טבעי, יהיה לנו הרבה יותר קשה לקבל הלוואות בהמשך, כל עוד לא סיימנו לשלם את ההלוואה הראשונה. אם יוצרים מסלול מימון נוסף, זה לא משפיע.

איך לוקחים אשראי בצורה נכונה

בשביל לקחת אשראי בצורה חכמה, אנחנו צריכים להכין מערך של שיקולים שיעזור לנו להבין, באילו סכומים מדובר, מה התנאים שאנחנו יכולים לעמוד בהם, מה בדיוק יכול לשרת את המטרה שלנו, וכיצד אנחנו יכולים להשתמש בכסף שנקבל בצורה חכמה.

לפני סיום חשוב להדגיש, הרבה פעמים מדובר על יחסים ארוכי טווח מול אותו גורם, ולכן חשוב שנפעל בזהירות, שיקול דעת ובחוכמה, בשביל שיהיה ניתן לקבל מימון גם בעתיד.

 

 

 

תוכן עניינים

לפרסום כתבה, השאירו פרטים