ביטוח חיים מה זה

אנשים רבים נמנעים מלדבר על מוות, על אחת כמה וכמה להתכונן אליו או להתכונן לחיים בגיל השלישי. אך לאחר שהם מקימים משפחה או מחלימים ממחלה קשה, הם מבינים שצריך לדאוג לביטחון כלכלי עבור היום שאחרי ומוטב שישאירו לאחר לכתם סכום כסף שיעזור ליקיריהם לחיות ללא דאגות.

הדרך הטובה ביותר לוודא את הביטחון הכללי של בני המשפחה ו/או היורשים (או בשמם המקצועי המוטבים) הוא באמצעות רכישת פוליסת ביטוח חיים.

מהו ביטוח חיים? למי הוא נועד?

ביטוח חיים נועד לפצות את המבוטח ובני משפחתו (או כל מי שרשום בפוליסת הביטוח כמוטב) במידה ומתקיים אחד משלושת התנאים הבאים:

  • המבוטח הגיע לגיל פרישה
  • המבוטח נפגע ואינו יכול לפרנס את משפחתו
  • המבוטח נפטר

סכום הפיצוי אותו יקבל המבוטח יהיה שקלול של גיל המבוטח, מצבו המשפחתי, מצבו הבריאותי וכמובן רמת ההכנסה שלו.

תקופת אכשרה בעת רכישת ביטוח חיים

תקופת אכשרה היא התקופה העוברת מיום רכישת פוליסת הביטוח ועד היום בו ניתן לממש אותה לראשונה ולקבל פיצוי כספי בגין פגיעה, פציעה או מוות. כל חברת ביטוח מגדירה את משך תקופת האכשרה בצורה שונה, יש כאלה שיסתפקו בכמה שבועות בעוד שאחרות ימשכו אותה אפילו שנה.

לפני רכישת ביטוח חיים מומלץ לערוך השוואה בין מספר חברות כדי לבדוק מהי תקופת האכשרה המתאימה לצרכים שלכם וכך לא תתנהלו ללא כיסוי ביטוח חיים במשך זמן רב. רק לאחר שהסתיימה תקופת האכשרה, תוכלו להגיש תביעה לחברת הביטוח.

ביטוח חיים – סוגי פוליסות

קיימים סוגים שונים של ביטוחי חיים ולכן מומלץ להתייעץ עם סוכן ביטוח על מנת שיתאים עבורכם את הפוליסה הטובה ביותר. ביטוחי חיים נחלקים לשלושה סוגים עיקריים:

ביטוח חיים עם מרכיב חיסכון חודשי קבוע – בכל חודש המבוטח משלם דמי ביטוח (פרמיה) המיועד לחיסכון בלבד, ללא התייחסות לסיכוני מוות ונכות.

ביטוח חיים עם מרכיב ריסק – בכל חודש המבוטח משלם דמי ביטוח (פרמיה) ובמידה והוא נותר נכה או נפטר, כספי הפיצויים ישולמו למוטבים כסכום חד פעמי. לפוליסה זו יש תאריך תפוגה והוא יכול להיות שנה מסוימת או גיל המבוטח. לדוגמא, מבוטח שחתם כי פוליסת הריסק תפוג כשיהיה בן 85 או כשהשנה תהיה 2030. פוליסת ריסק אינה מהווה הכנסה נוספת לעת זקנה.

ביטוח חיים מעורב – משלב את הפרמטרים החשובים בביטוח חיים והם הסיכון של מוות, נכות כללית וגיל פרישה. ביטוח חיים כזה בעצם מערב ומשלב את פוליסת החיסכון ואת פוליסת הריסק.

סוכני הביטוח של חברת ניוקום ישמחו לענות על שאלות ולבנות עבורכם פוליסת ביטוח בהתאמה אישית

תוכן עניינים

לפרסום כתבה, השאירו פרטים