ביטוח לקטנוע – למה חשוב להשוות מחירים?

 

צעירים וצעירות רבים, בוחרים להוציא רישיון לקטנוע כבר בהיותם בתיכון, זאת על מנת שיוכלו להתנייד בכוחות עצמם ולא יהיו תלויים בהורים שלהם או בתחבורה ציבורית. כך הם גם יכולים להתחיל לעבוד במקביל ללימודים.

לא רק צעירים וצעירות בוחרים לרכוש קטנוע, אלא גם מבוגרים, הורים לילדים. כך הם נמנעים מהצורך להחזיק רכב נוסף, כך הם יכולים להגיע בכל בוקר לעבודה בצורה נוחה בלי שיצטרכו לעמוד בפקקים ולחזור הביתה בערב במהרה. מדובר בכלי נוח, פשוט, מאוד חסכוני, ואם נוהגים בו בצורה בטוחה וזהירה, הוא לא חייב להיות מסוכן.

כמובן שלהבדיל מרכב רגיל, הרבה יותר זול לרכוש ולהחזיק קטנוע. הרי הכלי עצמו עולה הרבה פחות, עלות צריכת הדלק היא נמוכה יחסית, ובאופן כללי הבלאי של קטנוע הוא הרבה יותר נמוך לטווח זמן ארוך מאשר של רכב רגיל.

אחת ההוצאות המשמעויות והחשובות, היא ללא ספק הוצאה על ביטוח קטנוע. כמו שכל בעל רכב צריך לרכוש ביטוח לרכב שלו, כך גם כל בעל קטנוע צריך לרכוש ביטוח לקטנוע, אחרת הוא לא יכול לעלות על הכביש ולרכב עליו.

ביטוח קטנוע, בדומה לביטוח רכב רגיל מורכב משלוש סוגי ביטוחים. ביטוח חובה, ביטוח מקיף וביטוח צד ג'. כל מי שמחזיק ברשותו קטנוע צריך לרכוש את שלושתם, בין אם זה בגלל שהמדינה מחייבת אותו ובין אם זה בשביל שהוא יכול לקבל את הטיפולים והשירותים הנדרשים על מנת לשמור על הקטנוע שלו.

לפני שנסביר כיצד בוחרים את הפוליסה הנכונה והטובה ביותר, נסביר בקצרה מה זה כל אחד מהביטוחים.

ביטוח חובה – ביטוח שהמדינה מחייבת כל בעל רכב, אופנוע או קטנוע לעשות, על מנת להגן על הולכי רגל ונוסעים. הרעיון של ביטוח זה, אם חס וחלילה קורה להם משהו, אז המבוטח יוכל לשלם פיצויים דרך הפוליסה שברשותו.

ביטוח צד ג' – ביטוח שנועד להתמודד עם פגיעות ונזקים לכלי רכב אחרים במקרה של תאונה.

ביטוח מקיף – נועד להגן על המבוטח מפני גניבות, נזקים, שברים ועוד. כל דבר שיכול לקרות לקטנוע מסיבה כזו או אחרת. בצורה כזו, המבוטח לא יצטרך לשאת בנזק בעצמו ויוכל לטפל בנזקים של הקטנוע ובמקרים מסוימים, אף לקבל קטנוע חלופי או סכום כסף בשווי ערך הקטנוע.

כפי שאנחנו יכולים להניח, כל חברות הביטוח מציעות אופציה לרכוש פוליסת ביטוח קטנוע. בין אם מדובר בפוליסה משולבת ובין אם מדובר בפוליסות אחרות. השאלה היא, כיצד בוחרים את הפוליסה הנכונה. לשמחתנו, היום אנחנו יכולים למצוא את כל המידע הנדרש לנו, הן על הפוליסות והן על חברות הביטוח והשירות שהן מעניקות למבוטחים. מעבר לכך, אנחנו יכולים למצוא באינטרנט כלים להשוואה בין פוליסות שונות, כולל השוואת מחירים.


כיצד בוחרים את הפוליסה הנכונה?

הכלל הראשון הוא לבחון את פרטי הפוליסה, מה היא כוללת ועד כמה היא מתאימה לנו. אנחנו צריכים לבחון את הפרטים והסעיפים השונים, להשוות ביניהם ואז לראות מה הכי נכון עבורנו.

הכלל השני הוא לבחון מה בדיוק מקבלים במקרי קיצון. למשל, אם הקטנוע נגנב, תאונה, אם נתקעים במקום מסוים ועוד. אז אנחנו נצטרך את חברת הביטוח במיוחד.

הכלל השלישי הוא לבחון את כל הנושא של השתתפות עצמית, בוודאי אל מול הסכומים שחברת הביטוח גובה מאיתנו.

הכלל הרביעי, מה חברת הביטוח דורשת מאיתנו, מלבד שאלת העלויות, הפרמיות הקבועות. אלו דברים שיכולים להשפיע על החזקת הקטנוע וכן על עלויות ההחזקה.

 

תוכן עניינים

לפרסום כתבה, השאירו פרטים