גשר בשיניים: כל מה שחשוב לדעת עליו!

 

צעירים וצעירות רבים, מוצאים את עצמם בגיל ההתבגרות בסיטואציה לא נעימה, בה השיניים שלהם אינן עומדות ישרות, זו לצד זו, אלה ישנם מרווחים שונים בין השיניים, דבר שהוא לא נעים מבחינה אסתטית וכן יכול לפגוע ביכולת שלהם ללעוס כמו שצריך.

הפתרון לכך הוא גשר בשיניים. מדובר על מערכת תמיכה אשר מותקנת על השיניים, ומניעה לאט לאט את השיניים זו לצד זו, באופן כזה שיהיה ניתן ליישר אותן ולייצר רצף של שיניים על גבי הלסתות. בסיומו של התהליך אפשר ליהנות ממצב בו השיניים ישרות באופן מלא או כמעט מלא.

צריך לציין, במהלך השנים נוצרו טיפולים מסוג זה גם עבור אנשים מבוגרים יותר, אשר לא קיבלו את הטיפול כשהיו צעירים. בזכות אמצעים ואלמנטים מתאימים, ניתן לבצע את הטיפול בלי שיהיה ניתן להבחין בכך וכן מבלי שזה ישפיע באופן אמיתי על התפקוד היומיומי.

חשוב להדגיש גם, הסיבה שנהוג לבצע את הטיפול בגיל ההתבגרות, בדרך כלל, נובעת מהעובדה שבשלב זה כל השיניים התחלפו, משיני חלב לשיני קבע, ותהליך ההתפתחות של השיניים כמעט והושלם. אם התהליך יתבצע קודם לכן, לא תהיה לו השפעה או שההשפעה שלו תהיה שלילית ולא בהכרח חיובית.


כיצד מבצעים הרכבת גשר בשיניים?

בשביל להגיע למצב של גשר בשיניים, על המטופל ללכת אל רופא שיניים המוסמך באורתודונטיה לצורך בדיקה אורתודונטית. במהלך בדיקה זן, הוא יבחן את השיניים, חניכיים וישלח את המטופל לסדרה של צילומים בשביל לוודא מה צריכה להיות תוכנית הטיפול שלו.

לאחר מכן, הוא יוכל לבצע העתקה של קשתות השיניים, סריקה שלהם, ובהתאם גם ייבנו דגמים של הקשתות על מנת שהוא יוכל להחליט כיצד לטפל בהן. המטופל (והוריו) גם יקבל הסבר מלא אודות הטיפול, איך הוא יתבצע, מה בדיוק צפוי לקרות וכמה זמן הוא אמור להיערך.

חשוב להדגיש, מצב של גשר לשיניים, עם סמכים, ברזלים וכל מה שנדרש, זה טיפול ארוך שיכול אף לקחת לקחת מספר שנים, עד שמגיעים לתוצאה הסופית. זה תלוי כמובן במצב השיניים. על המטופל להיות מוכן לכך.

ברגע שהרופא יתקין את הברזלים ואת הסמכים על השיניים עם הגשר, אז יהיה על המטופל להגיע אליו מדי מספר שבועות לבדיקה, במהלכה ייתכן והוא גם יפעיל מעט לחץ על הברזלים. מעבר לכך, על המטופל להגיע לבדיקה שגרתית אצל רופא שיניים במידת הצורך וכן לשיננית פעם בשלושה חודשים. חשוב להקפיד על כך, מאחר והברזלים עלולים לצבור לא מעט לכלוך.


אילו סיכונים קיימים בטיפול

בעיקרון, אין סיכונים משמעותיים, בהנחה והטיפול מתבצע כמו שצריך בצורה אפקטיבית ונכונה. יחד עם זאת, על המטופל לשמור היטב על ההיגיינה בפה, אחרת המצב עלול להיות מאוד בעייתי, בין אם זה בשיניים, בחניכיים וכאמור בתהליך הטיפול. לכן חשוב לבצע בדיקות תקופתיות מקיפות ולא לדלג על שום בדיקה.

אחרי שהמטופל יסיים את תהליך הטיפול, מרבית הסיכויים שהתוצאה תישמר לאורך שנים. השיניים עלולות לזוז, אך לא לייצר מרווחים כפי שהיה קודם לכן. יחד עם זאת, בשביל שזה יקרה, יש להתגבר על הרגלים מסוימים שעלולים להשפיע על תוצאות הטיפול, כמו למשל שחיקת שיניים או מציצת אצבע.

בסיכומו של דבר, מדובר על טיפול מאוד אפקטיבי, חיוני, אשר יכול לשנות באופן מהותי את חייו של המטופל. צריך להדגיש, מצב של שיניים לא ישרות, הוא בעייתי ועלול להשפיע, הן מבחינה אסתטית והן מבחינת בריאות השיניים ולכן חשוב לטפל במצב זה, כבר מגיל צעיר.

תוכן עניינים

לפרסום כתבה, השאירו פרטים