האם ניתן להשקיע בחברות לייצור פלחי ברזל?

יותר ויותר אנשים מבינים שהבחירה בהשקעות היא הדרך הטובה ביותר למנף את הסכומים שיש בידיהם לגבהים חדשים. כסף שפשוט יושב בחשבון הבנק לא מניב כמעט שום תשואה, וגם כאשר מדובר על סכומים קטנים יחסית, תמיד ניתן להרוויח מהם מעט יותר. איך בדיוק עושים את זה? תמשיכו לקרוא.

 

אז איפה משקיעים היום?

כולנו כל הזמן שומעים על השקעות, אבל מה באמת אנחנו מבינים בתחום? רוב האנשים לא ממש מבינים, אבל זה לא אומר שהם לא יכולים לשאול שאלות, להתעניין וללמוד את אחד התחומים שהכי יסייעו להם בחיים. אז איפה משקיעים היום כספים? בכמה וכמה מקומות, כך לפחות אומרים המומחים בתחום. ההמלצה היא לבצע פיזור השקעות, להכניס את הכסף באופן שווה בכמה אפיקים, חלקם עם סיכון גבוה יותר, חלקם עם סיכון נמוך, כדי שבמידה ותתעורר בעיה, היא תמיד תתרחש עם חלק קטן מההשקעות.

 

יתרונות הפיזור

יתרון גדול של פיזור ההשקעות הוא הסיכון המינימלי לכל מרכיבי החיסכון בבת אחת. מצד שני, אם שמים חלק מהכספים בהשקעות בהן ניתן לקבל תמורה גבוהה, הכסף גם יכול להניב לא מעט רווחים. יש לעשות זאת בשיקול דעת, תוך התייעצות עם מומחים בתחום שיסייעו לבצע את הבחירה המושכלת ביותר בפיזור ההשקעות. כמו כן, כאשר מפזרים השקעות, ניתן לבחור במידת הצורך לפדות רק חלק מהכספים או להעביר אותם במידה והם מובילים להפסד, כל זאת כאשר נהנים מרווחים במקומות ההשקעה האחרים במקביל.

 

ומה לגבי שוק המתכות?

לא מעט אנשים בוחרים לבצע השקעות בשוק המתכות, שוק מוכר פחות לאנשים בישראל ובכלל. על אילו מתכות אנחנו מדברים?  ברזל, נחושת, זהב וכסף, כן, אותו שוק שכולנו מכירים – ניתן להשקיע בו גם כספים. עם זאת, יש להבין בעולם המתכות לפני שנכנסים בו להשקעה, לכל מתכת ערך משלה, הוא משתנה עם הזמן והשוק הזה נמצא כל הזמן בתנודות.

שוק המתכות כולל לא מעט מוצרים בהם אנחנו עושים שימוש ביום יום, יש למשל חברות שמייצרות כמויות אדירות של מוצר אחד ושווקים ומצליחות במיוחד בשל כך, למשל חברה שמייצרת ברז כדורי או חברה שנחשבת לשולטת בתחום המתכות לבניה. צריך לדעת איפה ומתי להשקיע, לכן מומלץ מאוד להתייעץ עם המומחים בתחום או ללמוד את התחום לעומק.

 

כמה כסף כדאי להשקיע?

לא מעט אנשים תוהים כמה כסף כדאי להם בכלל להשקיע. אין לכך תשובה חד משמעית כיוון שלכל אדם יש סכום שונה אותו הוא חוסך, סכומים שהוא רוצה להכניס או לשמור לפנסיה וסכומים שהוא מוכן לקחת עליהם איזה שהוא סיכון ולהשקיע אותם, או שהוא רוצה להשקיע אותם באפיקים ללא סיכון.

כאמור, פיזור הוא הדרך הנכונה, אבל מה יהיה הסכום הנבחר? ההמלצה היא לעשות שימוש בהשקעות בכסף אותו אתם לא צריכים ביום יום, שהוא נחסך למען ההשקעה או למען החיסכון. אפשר לפזר אותו חלק במניות, חלק בנדל"ן וחלק בקופות גמל. אפשר לבחור בהשקעות בחו"ל לצד השקעות בארץ, וגם כאן כדאי לעשות חשבון היכן יהיה הכי נבון להשקיע את הכספים, כמובן תוך התחשבות במצב במשק, גובה הריבית, יציבות בשוק הנדל"ן ועוד.

תוכן עניינים

לפרסום כתבה, השאירו פרטים