הדרך להיות מוביל בתהליכים פיננסיים בארגון, מתחילה בלימודי תעשייה וניהול

המהפכה התעשייתית וכן תהליכי הגלובליזציה, הולידו את הצורך לפתח שיטות מחקר שונות שיגבירו את התפוקה ויוזילו את עלויות התפעול והייצור בפירמות השונות. עם הזמן, השיטות הללו אשר מבוססות על נוסחאות מדעיות ומתמטיות, התגבשו לכדי תחום הנדסי אשר נקרא: הנדסת תעשייה וניהול. 

מגמת תעשייה וניהול היא מגמה שמטרתה היא ללמד את הנוסחאות המדוברות ואף מעבר לכך. לימודי הנדסאי תעשייה וניהול הם לימודים רב תחומיים אשר מעניקים לסטודנטים הכשרה מקצועית בקשת רחבה של נושאים לרבות שיטות ניהול, הנדסה, פיננסיים, תהליכים בתעשייה ועוד. מטרת הלימודים היא לספק לבוגרים היכרות מעמיקה של טכנולוגיות ניהוליות, של שיטות הנדסיות ועוד. המודלים הנלמדים ישמשו את ההנדסאים בעבודה שלהם במחלקות הארגון השונות.

איזה כלים נרכשים בלימודי תעשייה וניהול?

במסגרת לימודי הנדסאי תעשייה וניהול ניתן ללמוד במגמת מערכות ייצור אשר מכשירה אנשים מקצועיים שיוכלו להשתלב בתכנון ופיקוח על מערך הייצור, ניתן ללמוד במגמת מערכות מידע אשר מקנים ידע תאורטי ומעשי אשר נדרש לתכנון ותפעול של מערכות מידע ממוחשבות, ניתן ללמוד במגמת שיווק וניהול אשר מכשירה אנשי מקצוע בתחומי המכירות בשווקים תחרותיים ודינאמיים, הלימודים במגמת לוגיסטיקה מקנים את הידע הנדרש לפיתוח מיומנויות הנדרשות לניהול מערכות לוגיסטיות וסחר בינלאומי ועוד.

אין ספק כי לימודי הנדסאי תעשייה וניהול מעניקים הכשרה מקיפה ויישומית. משולבים בהם הדגמות של תהליכי ייצור במפעל, תחת מערכות מכנות ממוחשב, תוכנות, מערכות ארגון מידע עוד. התפקיד של הנדסאי תעשייה וניהול כיום כולל בין השאר תכנון של מערכי ייצור, תפעול וניהול של מערכות שונות, תכנון של מערכות ממוחשבות לצורך פיקוח על מערכי הייצור, האיכות, המלאי, העלויות, ניתוחים כלליים, חקר של שיטות עבודה, ניתוח בעיות שונות בהנדסת אנוש, התקנה והטמעה של מערכות מידע ועוד. כל החומר הנלמד במהלך שנות הלימודים, מאפשר להנדסי תעשייה וניהול להפוך את כל התהליכים המשפיעים על הכלכלה בארגון, להיות יעילים יותר וממוקדים יותר וזאת בכדי להוביל את הארגון בסופו של דבר לרווחיות המקסימלית. 

אין ספק שדיוק בתהליכי ייצור, מתן מענה לבעיות שונות במשאבי אנוש, הבנה בתחום מערכות לוגיסטיות ועוד, מסייעים רבות בפן הפיננסי של כל עסק. ככל שהנדסאי תעשייה וניהול יהיה מקצועי יותר, כך הוא יצליח להוביל את הארגון להצלחה פיננסית משמעותית יותר.

היכן ניתן להשתלב בשוק העבודה?

סקאלת התפקידים אשר בוגרי הנדסאי תעשייה וניהול יכולים לאייש היא גדולה ומשמעותית ביותר. חשוב להבין כי לימודי תעשייה וניהול כוללים תחומי משני רבים. בוגרי מערכות מידע לדוגמא יוכלו להשתלב בתפקידי ניהול מערכות מידע בארגונים שונים. בוגרי מסלול לוגיסטיקה יוכלו לעבוד בתפקידי ניהול מחסן ממוחשב, ניהול פרויקטים ורכש יוכלו להשתלב כראשי צוות תכנון, פיקוח וייצור ועוד. הנדסאי תעשייה וניהול יכולים להשתלב במגוון ענפי משק שונים לרבות בתעשיית ההייטק ובתעשייה הכבדה. כמו כן, הם יכולים להשתלב בארגוני המגזר הפרטי והציבורי.

ניתן לומר כי בוגרי לימודי תעשייה וניהול יכולים להשתלב כיום בענפים רבים מאוד במשק ואין ספק כי הלימודים הללו פותחים ללומדים שער למגוון משרות מרתקות ומעניינות אשר מאפשרות להם להשפיע על הרווחיות של כל ארגון שהם יבחרו לעבוד בו על ידי ניהול איכותי של התהליכים הפיננסיים בארגון.

 

 

 

 

תוכן עניינים

לפרסום כתבה, השאירו פרטים