המרת מטח – כך תעשו זאת בזול

 

המרת מטח הוא למעשה תהליך של קניית כסף תמורת כסף – אתם קונים מטבע אחד ומשלמים עבורו במטבע אחר. מה זה בדיוק אומר ואיך עושים את זה הכי זול שאפשר? על כך תוכלו לקרוא ממש כאן בשורות הבאות.

 

מה זה המרת מטח?

המרת מט"ח הוא תהליך שבו אתם קונים מטבע אחד תמורת מטבע אחר. כך למשל, אם אתם רוצים לקנות דולרים לכבוד נסיעה לניו יורק, אתם צריכים לגשת לבנק או לצ'יינג', לשלם סכום מסוים בשקלים ולקבל את שווה הערך של אותו סכום, רק בדולרים. לחילופין, תוכלו לבצע המרה בין כל מטבע לכל מטבע. כך למשל, אם נשארו לכם שטרות אירו מהטיול האחרון לאירופה, יכולים שטרות אירו אלה לשמש אתכם לצורך קניית דולרים. כמה תצטרכו לשלם תמורת כמות הדולרים להם אתם זקוקים? זה כבר נקבע לפי שער המטבע.

 

מהו שער מטבע?

לכל מטבע יש עלות במונחי מטבע אחר. כך למשל, בכל רגע נתון ישנו מחיר לדולר בשקלים, מחיר לדולר באירוע, מחיר לדולר בלירות שטרלינג ומחיר לדולר בכל מטבע אחר שנסחר בזירה הבינלאומית. כך למשל, אם שער המטבע שקל-דולר הוא 3 שקלים לדולר, זה אומר שעל כל 3 שקלים שתשלמו, תקבלו דולר אחד. מה שחשוב לדעת הוא שברכישת מטבע חוץ, אתם משלמים עבור אותו מטבע על פי השער הגבוה, שגם הוא נקבע באופן אוטומטי במספר אחוזים גבוה יותר משער המטבע הרשמי. הסיבה לכך היא שהגורם שמבצע עבורכם המרת מטח אמור להרוויח משהו מהשירות שהוא מספק לכם והרווח שלו הוא למעשה הפער בין השער הנמוך בו קנה אותו ספק שירות את הדולרים ובין השער הגבוה שבו הוא מוכר לכם אותם.

 

ואיך קונים מטח בזול?

פשוט מאוד – מבצעים השוואת מחירים. על שער המטבע אין לכם שום יכולת להשפיע אבל יש לכם בהחלט את היכולת לבחור היכן תרכשו את הדולרים שלכם. מה שאתם צריכים לקחת בחשבון הוא את השער בו מוכרים לכם את הדולרים ואת העמלה שדורשים מכם מעבר לכך. ישנם צ'יינג'ים שלא דורשים כלל עמלה, לעומת הבנקים שדורשים עמלה גבוהה יחסית על כל עסקה של המרת מטח. מכאן, אתם פשוט צריכים ליצור קשר עם מספר צ'יינג'ים, לברר את השער בו הם מוכרים דולרים, לברר את העמלה שהם דורשים אם הם דורשים עמלה כזאת, ופשוט לבחור במקום שמציע לכם את העסקה הטובה ביותר. כזה פשוט.

תוכן עניינים

לפרסום כתבה, השאירו פרטים