הצהרת הון – איך ומתי מגישים

מס הכנסה מעוניין לדעת, אחת לכמה זמן, כמה אנחנו שווים. מבחינה כלכלית ומבחינות אחרות. הפרט הזה חשוב לו לצרכים שונים, ובראש ובראשונה בשביל לדעת האם "הערך" שלנו מבחינה כלכלית שווה למה שאנחנו מדווחים ולמס שאנחנו משלמים בעקבות כך.

אחת הדרכים של מס הכנסה לבדוק כמה אנחנו שווים, זה באמצעות הצהרת הון. מדובר על תהליך לא פשוט במסגרתו אנחנו למעשה מצהירים על כל מה שיש לנו, בין אם זה מבחינת נכסים, כלי רכב ודברים אחרים, וכן כל מה שקשור להיבטים פיננסים שונים. מדובר על תמונת מצב מלאה המתארת את מה שעומד לרשותנו מבחינה כלכלית.

חשוב להדגיש, קיימים מספר הבדלים בין דוח שנתי לבין הצהרת הון. בראש ובראשונה, דוח שנתי, הוא דוח שעלינו להגיש מדי שנה, בעוד שהצהרת הון עלינו להגיש בכל פעם שמס הכנסה דורש מאיתנו, זה יכול להיות גם בהפרש של שנים מהצהרה אחת לשנייה. שנית, דוחות שנתיים מלמדים בעיקר על הכנסות והוצאות מהיבטים שונים מדי שנה, בעוד שהצהרת הון היא הרבה יותר רחבה ומתייחסת כאמור לכל מה שעומד לרשותנו.

איך ומי נדרש להגיש הצהרת הון?

בעיקרון, הצהרת הון נדרשת אך ורק מעצמאים (מגיל 18 ומעלה) ולא משכירים. הסיבה היא שעצמאים רשומים במס הכנסה והם משלמים מס בצורה ישירה (לא דרך משכורת מבית העסק). הצהרת הון, יש צורך להגיש אחת לכמה שנים, כאשר קיים סיכוי לא קטן שיהיה צורך להגיש כבר בשנה הראשונה לפתיחת התיק במס הכנסה. זאת על מנת שבעתיד יהיה ניתן לבחון את השינויים שחלו בהצהרות השונות, והאם הן תואמות את השינויים בהכנסות שדווחו.

הצהרת הון כוללת התייחסות כאמור לכל מה שיכול לבטא ערך כלכלי מסוים. זה נכון לגבי היקף רכוש, נכסים, חסכונות, וכל דבר אחר. יש להציג נתונים על קרנות השתלמות, תוכניות פנסיה, ביטוחי חיים, ועוד. הצהרת הון גם תכלול התייחסות לירושות שהתקבלו, אם הירושה הוסיפה ערך כלכלי מסוים, בין אם מדובר בנכס ובין אם מדובר בדבר אחר.

יש להגיש את ההצהרה על ידי מילוי מסמכים ורישום מדויק של כל פרט ופרט אשר נדרש להופיע בהצהרה.

יש לציין, הצהרת הון אמורה לכלול את הפרטים המלאים של בית העסק, וכן את כל הנתונים המתייחסים לבן או בת זוג וכן לילדים עד גיל 18. בנוסף, אם במקרה ההורים או גורם משפחתי אחר רשם נכס מסוים על שם ילדיו, אז שעליהם לציין זאת בהצהרה.

למה חשוב להיעזר באנשי מקצוע?

אנחנו יכולים למצוא שורה של אנשי מקצוע שיכולים לעזור בתהליך הגשת הצהרת הון וחשוב מאוד להיעזר בהם. הם ידעו איך לבצע את התהליך בצורה נכונה, מה בדיוק צריך לציין בהצהרה, באיזו צורה ואיך אפשר לעשות את זה באופן כזו שגם ייראה אמין וגם מקצועי.

 

תוכן עניינים

לפרסום כתבה, השאירו פרטים