הר הכסף – המסלול הנכון למציאת כספים אבודים

גיוס הון ראשוני למשכנתא, סגירת חוב, התבססות על המשאבים הקיימים שלנו במקום לקחת הלוואה לכל מטרה – אין כמעט איש או אישה בישראל אשר לא ישמחו לדעת כמה הם שווים מבחינה כלכלית, ואין הכוונה לבדיקת כושר ההשתכרות שלהם, או לסכום פוטנציאלי תיאורטי. אלא – לכספים אשר שייכם להם ובאפשרותם למשוך כרצונם.

אז איך ניתן לברר על כספים אבודים וחסכונות שאולי איננו מודעים לגביהם, או אף אנחנו מודעים – אין לנו מושג כמה כסף יש שם?

הר הכסף – מה זה ואיך נוכל לטפס עליו?

הר הכסף הינו ממשק הזמין כאתר אינטרנט, ומטרתו לעזור לנו לחפש את אותם כספים שאיננו בטוחים אם הם קיימים וכמה מהם ישנם. הר הכסף הוקם ומתוחזק בשיתוף על ידי בנק ישראל, רשות שוק ההון ומשרד האוצר. השילוב של 3 הגופים יוצר מאגר אמין ויסודי, ומכניסה לאתר ניכר כי הושקעה בו מחשבה רבה על הנגשתו לציבור הרחב, גם זה אשר סולד בדרך כלל מהתעסקות בכסף, וזאת כדי לעודד אנשים לבדוק מהו מצבם הכלכלי ולחסוך מהם כשניתן את האפשרות לקחת הלוואה שלא לצורך.

האם האתר טוב ושווה כניסה?

ראשית, האתר בהחלט שווה כניסה והצצה פנימה. כאמור, הוא מונגש מאוד ומאפשר בעזרת בדר פעולות די אינטואיטיבי להזדהות, ולבחור בחיפוש אחר כספים פעילים ולא פעילים, וזאת באמצעות מעקב אחר חשבונות בנק קיימים, ואחר חסכונות פנסיונים וקופות חסכון.

המידע מתקבל יחסית מהר, ובחינם, וכפי שנאמר קודם הוא אמין ומאובטח עקב מעורבות שלוש הגופים של הממשלה. על כן, מומלץ מאוד להיכנס ולבחון את מצבכם כפי שניתן לעקוב אחריו בעזרת הר הכסף.

עם זאת, האתר אינו מציג מידע שלם ומפורט דיו כדי לבנות תכנית כלכלית ממשית, אלא רק מאפשר טעימה כללית על מצב הכספים הקיים.

מה ניתן לעשות כדי לקבל תמונה כלכלית שלמה באמצעות הר הכסף?

כדי למפות ולבנות את התמונה הכלכלית השלמה, מומלץ להיעזר באתר האינטרנט של המסלקה הפנסיונית. המסלקה הפנסיונית היא ממשק נוסף אשר מנוהל ומתוחזק על ידי הרשות לשוק ההון, ובעזרתו ניתן לקבל מידע מפורט יותר, ומסודר יותר, על כלל החסכונות הפנסיונים ובתוך כך גם על קופות הגמל וקרנות ההשתלמות השונות.

החיסרון במסלקה הפנסיונית נובע מהיעדר ההנגשה המאפיינת את הר הכסף, ובצורה כללית ניתן לומר כי הוא בנוי לבעלי ידע מתקדם ומקצועי יותר בתחום החסכון הפנסיוני.

על כן, בהחלט ייתכן כי בהיעדר הכשרה פיננסית ופנסיונית מבית, מומלץ מאוד להיעזר בשירותיהם של אנשי מקצוע בעלי מומחיות בתחום, וזאת כדי להבטיח שתוכלו למצוא את כלל הכספים שברשותכם מבלי לפספס אף חסכון פעיל או לא פעיל.

דוגמה נפוצה לפספוס שכזה ניתן לראות אצל אנשים המבצעים חיפוש לבדם ולא מודעים לעובדה כי המערכת מציגה להם את החסכונות הרשומים על שמם בלבד, ולא על שם הוריהם או אף ילדיהם כשהם חוצים את גיל 18, אז החסכון לכל ילד אינו מופיע יותר כשייך להורים אם הוא נרשם על שם ילדיהם.

במקרים רבים נוספים, אנשים מקבלים את כלל המידע, אך לא יודעים לפענח אותו לכדי קבלת החלטות קונקרטיות וכדאיות ביחס למצבם. כך למשל ניתן לראות כי אנשים ממהרים למשוך את הפנסיה שלהם, כשיש להם קרן השתלמות זמינה על סכום דומה, ועל ידי כך הם מאבדים בבת אחת גם את מרבית הפנסיה שלהם, וגם נאלצים לשלם כ-35% מס על הכסף, במקום למשוך את קרן ההשתלמות ולשלם 25% מס בלבד, או לחכות לסיום 6 שנים מפתיחתה ולא לשלם מס בכלל. ההפרשים עשויים להגיע לעשרות למאות, אלפי ואף עשרות אלפי שקלים, וזהו כסף שבמיוחד אם אתם צריכים אותו, תמשחו כמובן שלא לשלם.

על כן, כדאי מאוד כאמור להיעזר בשירותים של בעלי ובעלות רישיון פנסיוני, העובדים יחד כדי לבצע עבורכם את הבדיקה האיכותית והיסודית ביותר, וכן כאלו אשר באפשרותם לייעץ להם בצורה מקצועית ואובייקטיבית, כשרק טובתכם לנגד עיניהם. שיחת טלפון לבעל או בעלת רישיון ייעוץ, יכולה לעשות את ההבדל, או אף לעזור לכם בדיוק הבנת הפרטים ובהצגת המידע עבורכם, וזאת כדי שתוכלו להוציא את המקסימום מהקיים, ולהימנע מתשלום מס או לקיחת הלוואות מיותרות לשם יצירת החדש.

תוכן עניינים

לפרסום כתבה, השאירו פרטים