חוזים על מדדים

מעוניינים להשקיע בשוק ההון? השיטות להשקעה בשוק ההון הן הרבה יותר מגוונות ממה שניתן לחשוב. שלא כמו רכישה של מוצרים בסופר או של רהיטים לבית, רכישה של ניירות ערך עובדת בצורה שונה, כשההשלכות שלה משמעותיות ביותר. אז לפני שנכנסים אל המים העמוקים הללו שקרויים "שוק ההון", מוטב להבין את המושגים השונים, כדי לשחות בהם ללא בעיות. חוזים על מדדים – כל מה שאתם צריכים לדעת.

 

השקעה באמצעות חוזים

חלק גדול מהציבור משקיע בשוק ההון, ובצדק. מדובר בסופו של דבר בשוק רווחי, שמייצר הון לאנשים שנוטלים בו חלק. למרות זאת, ההשקעה בשוק ההון עשויה להיראות מסובכת או מפחידה למי שאינו מתמצא במושגים השונים ומכיר את השיטות השונות באמצעותן ניתן להשקיע.

דרך מסוימת שמוטב להכיר אותה היא השקעה באמצעות חוזים, כאשר הכוונה היא אל חוזים עתידיים. מדובר בצורה בה ניתן לרכוש קבוצה של ניירות ערך שונים, כמו אגרות חוב או מניות. חוזים עתידיים מעניקים לקונה שלהם את הזכות לרכוש נייר ערך כלשהו במחיר שנקבע מראש. נייר הערך הזה לרוב יהיה כזה שמשקף מדד מסוים.

מהם מדדים?

מדד הוא אחד המושגים הבסיסיים ביותר שקיימים בתחום ההשקעות בשוק ההון. חשוב לזכור שכאשר אתם רוכשים מוצר כלשהו, כמו חוזה על מדד, אין סיבה שלא תבינו מה אתם קונים. מדד הוא כלי סטטיסטי באופן עקרוני, שהמטרה שלו היא לשקף ערך מסוים של קבוצת ניירות ערך כלשהי. מדד מניות למשל הוא מדד המשקף ערך של קבוצת מניות מסוימת.

ישנה כמות עצומה של מדדים בשוק ההון. אם נסתכל למשל על מדדי המניות, נוכל למצוא מדדים שמשקפים מצב של מניות מאזור מסוים, כמו מדד S&P 500, שכולל 500 מניות מהמובילות בשוק ההון האמריקאי, או מדדים שמשקפים קבוצת מניות עם מאפיינים דומים, כמו מניות של חברות בתחום מסוים.

גיוון רב

השקעה בשוק ההון באמצעות חוזים על מדדים כוללת יתרונות שונים. היתרון הראשון שיש לציין אותו הוא הגיוון הרב שניתן להגיע אליו באמצעות השקעה עם חוזים על מדדים. כל חוזה משקף מספר גדול של מניות, כך שהשקעה במספר חוזים יכולה להביא אתכם למצב בו אתם משקיעים בכמות עצומה של מניות.

הגיוון הזה מאפשר לכם למזער את הסיכונים שלכם ולהפוך את ההשקעה לבטוחה יותר. תחשבו על זה כך: אם אתם משקיעים במניה אחת בלבד, יש לכם סיכוי של 50% לתשואה חיובית – או שערך המניה יעלה או שהוא ירד. השקעה באמצעות חוזים מאפשרת לכם לא להיות תלויים יותר מדי בערך של מניה ספציפית.

 

סחרו (כמעט) מתי שרק תרצו

מסחר בחוזים על מדדים יאפשר לכם לסחור כמעט בכל רגע נתון. שלא כמו מסחר הכולל רכישה ישירה של מניות, כאשר סוחרים באמצעות חוזים, ניתן לבצע פעולות קנייה ומכירה במשך 23 שעות ביממה.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

תוכן עניינים

לפרסום כתבה, השאירו פרטים