טיפים להתנהלות כלכלית במשפחה

מתקשים לסגור את החודש? מסתדרים, אך לא ממש מבינים לאן הכסף שלכם הולך וכיצד אתם יכולים לחסוך יותר? יכול להיות שאתם צריכים לשקול שינוי מסוים בהתנהלות הפיננסית שלכם. ניהול משק בית הוא משימה מסובכת מאוד, אבל בהחלט יש כמה דרכים להקל על עצמכם ולהרגיש יותר בטוחים.

תקבעו לעצמכם יעדים פיננסיים

הדרך הכי טובה להיות מאורגנים, היא לדעת מהו היעד הסופי. אם תעבדו עם מספרים ברורים מראש, ותדעו לאן אתם מכוונים, יש יותר סיכוי שתצליחו להשיג את המטרות. למשל, אם אתם יודעים כי צפויה לכם הוצאה גדולה ולא שגרתית, אתם צריכים להבין בדיוק כמה היא תעלה ולהתחיל לחסוך לקראתה, או לבדוק אפשרויות של הלוואות לכל מטרה או דרכי מימון אחרות. חשיבה קדימה תעשה פלאים למען מצבם הכלכלי.

נהלו את ההוצאות וההכנסות שלכם בחוכמה

ברגע שיש לכם יעדים ברורים, עליכם לבצע מעקב צמוד אחר ההתקדמות שלכם. את כל תקציב ההוצאות שלכם, חלקו לקטגוריות, כך שתמיד תדעו בדיוק על מה אתם מוציאים יותר ופחות. אתם צריכים להגדיר כספים המיועדים לחיסכון, רכישת בגדים, בילויים וכו'. הכי חשוב – תמיד תדאגו שההכנסה הפנויה שלכם מסוגלת לכסות הוצאות חשובות והכרחיות.

כיום יש דרכים רבות לעקוב אחר ההוצאות שלכם. אתם יכולים לנהל קובץ אקסל מסודר, או להשתמש באפליקציה חינמית או שכרוכה בתשלום. מעקב קפדני יאפשר לכם לדעת באילו תחומים אתם יכולים לקזז בהוצאות, וכיצד אתם יכולים לפנות תקציבים למטרות הצפויות בעתיד הקרוב והרחוק.

תהיו תמיד ערניים ותשאירו אצבע על הדופק

גם אם אתם בטוחים שאתם מתנהלים היטב, ומרגישים כי מצבכם טוב, תזכרו שתמיד אפשר לשפר אותו עוד יותר. אתם צריכים להיות ערניים לגבי הוצאות קבועות, ולבדוק תמיד האם ניתן לבצע שינויים שיקלו עליכם. למשל, בהוצאות על ביטוח, משכנתא והלוואות אחרות, כלי השקעה וחיסכון וכו'. זה אולי מפתה לנוח על זרי הדפנה, אבל לפעמים זה עלול לעלות לכם ביוקר.

תעבדו בשיתוף פעולה, תקשורת ושקיפות

התנהלות כלכלית נכונה היא משימה משפחתית, וכולם צריכים לתרום את חלקם. מן הסתם, עיקר האחריות ניצב על כתפי ההורים, ואתם חייבים לעבוד ביחד וביעילות כדי להצליח לעמוד במטרות, לצמוח וליצור לעצמכם עתיד כלכלי ורוד.

אם אתם מנהלים את החשבונות שלכם בצורה משותפת, דברו תמיד על הפעולות השונות לקראת ואחרי ביצוען. ברגע שתתחילו לגהץ את כרטיס האשראי שלכם מבלי שבן או בת הזוג שלכם יהיו מודעים לכך, ההוצאות שלכם יתחילן להצטבר.

יש גם אפשרות נוספת. זוגות רבים מעדיפים לנהל חשבונות נפרדים, וחלקם אפילו פותחים חשבון שלישי, משותף, המשמש להעברת כספים וניהול אקטיבי של הכסף. לא לכולם זה מתאים, ויש פה גם שיקול של השקפת עולם כלכלית וזוגית, אבל הכי חשוב שתקבלו את ההחלטות ביחד.

אי עמידה בפירעון ההלוואה עלולה לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.

תוכן עניינים

לפרסום כתבה, השאירו פרטים