כמה משכנתא אפשר לקבל

רכישת בית מהווה את העסקה הגדולה ביותר בחייו של כל אדם. מדובר על עסקה שדורשת השקעה כלכלית רצינית מאוד ולרוב האנשים אין את הסכום המלא לשם הרכישה ועל כן, הם פונים לבנקים לצורך קבלת משכנתא. המשכנתא ללא ספק תהווה את ההלוואה הגדולה ביותר שתיקחו בחייכם ועל כן, טרם בוחרים את המשכנתא הרלוונטית מבנק כזה או אחר, כדאי מאוד לבצע בירור מקיף ויסודי אודות כל הנתונים השונים הנוגעים להלוואות משכנתא וזאת בכדי לקבל בסופו של תהליך את המשכנתא המשתלמת ביותר מכל הבחינות.

 

כמה משכנתא אפשר לקחת בלי הון עצמי?

כאשר אנשים מעוניינים לרכוש דירה הם תוהים כמה משכנתא הם יכולים לקחת. משכנתא מקסימלית נעה בממוצע בין 50-75 אחוזים מערך הדירה שאתם מעוניינים לרכוש. כלומר, בכדי לקבל משכנתא לדירה עליכם לגייס לפחות 25 אחוזים מערך הדירה. כאשר מחשבים את ההון העצמי ואת הסכום שמעוניינים לבקש מהבנק כמשכנתא, חשוב מאוד שלא לחשוב רק על עלות הדירה אלא גם על ההוצאות מסביב שיכולות להגיע לעשרות אלפי ₪ כגון: דמי תיווך, מס רכישה, תשלום לעורך דין ועוד.

על אף שכיום לרוב בלתי אפשרי לרכוש דירה ללא הון עצמי, ישנם כמה שיטות המאפשרות לקבל משכנתא בלי הון עצמי משלכם. האופציה הראשונה הוא משכנתא הפוכה שבה למעשה ההורים שלכם ימשכנו את הדירה שלהם בעבור 50 אחוזים מהשווי שלה לכל היותר ונותנים לכם את הכסף שקיבלו מהבנק. אופציה שניה היא לחיות בשכירות ולרכוש דירה זולה יותר מכפי שאתם רוצים שיש לכם הון עצמי עבורה, כאשר יתכן מאוד שבעתיד ערך הדירה יעלה, תוכלו למכור אותה ברווח ולרכוש את הדירה שתרצו.

 

ריביות על משכנתא- מה צריך לדעת?

ריביות משכנתא משקפות את השינויים בשוק המשכנתאות בישראל. יש להן השפעה ישירה על גובה החזר המשכנתא החודשי, על חלוקת התשלומים של הלוואת המשכנתא בין הקרן לבין הריבית, על גובה העמלה של הפירעון המוקדם שישולם במקרה של סילוק או מחזור משכנתא ועוד. הגובה של ריבית המשכנתא תלוי רובו ככולו במסלול שנבחר כאשר בונים תמהיל משכנתא. ניתן למצוא מסלולי ריבית שונים על משכנתא כגון: ריבית קבועה צמודה למדד, ריבית קבועה לא צמודה למדד, ריבית משכנתא עדכנית במסלול ריבית קבועה, ריבית משתנה צמודה למדד, ריבית משכנתא עדכנית במסלול ריבית, ריבית פריים משכנתא, ריבית משכנתא עדכנית במסלול, ריבית משתנה צמודה למט"ח ועוד. לכל אחד מהריביות הללו יש את היתרונות והחסרונות שלהם וחשוב מאוד להתייעץ עם מומחה בתחום משכנתאות על סוגי הריביות השונות והריבית המשתלמת ביותר עבורכם.

 

כיצד לחשב ריבית משכנתא?

חשוב מאוד לדעת כי חישוב ריבית המשכנתא כולל הרבה יותר מהבנת הגובה של הריבית בלבד. הסכום הסופי שתשלמו בסופו של דבר על המשכנתא נבנה במידה רבה מגורמים ידועים מראש כגון: משך שנות ההחזר, לוח סילוקין וכן, מגורמים פחות צפויים כגון: שינויי מדד, אינפלציה, אי עמידה בתשלומי ההחזר החודשי, הוספת הלוואת בלון, תקופות גרייס ועוד. חשוב מאוד להכיר את הגורמים שהוזכרו לעיל וללמוד עליהם טרם ניגשים לבקש הלוואת משכנתא. כיום ניתן למצוא מחשבוני משכנתא שיאפשרו לכם להבין כמה ריבית תשלמו לאורך שנות ההחזר שלכם על הלוואת המשכנתא וכדאי מאוד להיעזר במחשבונים המדוברים בכדי להעריך את סכומי ההחזר שתדרשו לעמוד בהם.

למאמר מקיף בנושא איך מחשבים החזר משכנתא לחצו כאן 

תוכן עניינים

לפרסום כתבה, השאירו פרטים