כמה סימולציות כדאי לעשות לפני המבחן?

בחינת הפסיכומטרי היא בחינה חשובה מאוד. תוצאות הבחינה ישפיעו על סיכויי הקבלה של האדם למוסדות אקדמאיים שונים וללימודי התואר אותו הוא מעוניין ללמוד. ישנם מועדים שונים לבחינה הפסיכומטרית וחשוב מאוד להתכונן לקראתה. ניתן למצוא כיום קורסים המציעים הכנה לפסיכומטרי כאשר המטרה היא להכין את המעוניינים לגשת לבחינה בצורה הטובה ביותר לקראתה. אחד הדברים שעושים בקורס או בלמידה עצמאית לקראת הבחינה הפסיכומטרית הוא סימולציה. מדובר על בחינה פסיכומטרית אשר נכתבה על ידי מכוני ההכנה השונים אשר מתמחים בתחום קורסי הכנה למבחן הפסיכומטרי. הסימולציה מתבססת על שאלות אשר מופיעות בכל אחד מהפרקים של הבחינה הפסיכומטרית. ההבדל שבין סימולציה לבין בחינה פסיכומטרית אמיתית הוא היקף הבחינה וכן כמות השאלות אשר מופיעות בה.

מהם היתרונות של סימולציה לפסיכומטרי?

סימולציה פסיכומטרי היא בעלת יתרונות רבים. מטרתה היא להקנות לכל אדם שלומד לבחינה את המיומנות שבתרגול שאלות מהפרקים של הבחינה הפסיכומטרית. הסימולציה מדמה את הזמן שבו נערך המבחן הפסיכומטרי וכך היא מאפשרת לכל אדם לבדוק האם הוא עומד בזמנים של המבחן, היא מאפשרת לכל אדם להבין באיזה חלקים של הבחינה הוא חזק יותר ובאיזה חלקים הוא חלש יותר ודורש חיזוק. כמו כן, היא מאפשרת לכל אדם לתרגל כמה שיותר שאלות מורכבות אשר דומות לשאלות שמבחן הפסיכומטרי, כך שכאשר הוא יגיע למבחן עצמו, הוא יהיה מספיק מוכן להתמודדות עם השאלות ולא ירגיש שהוא לא מכיר אותן.

כמה סימולציות כדאי לעשות לפני מבחן פסיכומטרי?

כאמור, מבחני סימולציה הם מבחנים שבהחלט כדאי לעשות לפני שניגשים למבחן הפסיכומטרי. הסימולציות הם חלק בלתי נפרד מכל קורס המציע הכנה לפסיכומטרי. ההמלצה היא לפתור בין 10 ל20 בחינות סימולציה בפרק הזמן שבו לומדים לקראת הפסיכומטרי. קורס הכנה לפסיכומטרי אורך בין חודשיים וחצי ל3 חודשים ובמהלך הזמן, מבצעים לא מעט סימולציות כאשר המטרה היא לתרגל כמה שיותר ולהגיע לתוצאות הטובות ביותר בסופו של דבר בבחינה עצמה. הסימולציה תאפשר לכם להבין איזה חלקים חזקים יותר אצלכם ואיזה חלקים חלשים יותר וכך במהלך הקורס תהיה לכם אפשרות להתמקד בהתאם לסימולציה בחלקים הדורשים חיזוק ולהגיע מוכנים לבחינה.

אין ספק כי סימולציות מהוות דבר חשוב ביותר וחלק בלתי נפרד מההכנה למבחן הפסיכומטרי ועל כן, חשוב ביותר לבחור בקורס פסיכומטרי מקצועי המציע בין היתר במהלך הקורס התמודדות עם סימולציות רבות ובהתאם לכך, עבודה על חלקים שדורשים חיזוק אצל כל לומד, לקראת הבחינה.

תוכן עניינים

לפרסום כתבה, השאירו פרטים