למי כדאי לזקק זהב?

בתעשיית המיחזור וזיקוק של מערכות יקרות התוצר נקרא "פסולת", פסולת זו מגיעה ממגוון של בעלי מקצוע , אנשים פרטיים, אנשי עסקים וכו. אמנם פסולת זו נראת כמו לכלוך אך מדובר בחומר השווה המון כסף.

את הזהב ניתן למצוא בטבע בצורתו הטהורה והוא לא מתקשר כימית ליסודות אחרים. מהסיבה שיש לו הרבה מעלות, המון בעלי מקצוע משתמשים בו. נוכל למצוא אותו בשימוש בתעשיות טכנולוגיות מהסיבה שלזהב יש עמידות גבוהה בפני קורוזיה ובנוסף הוא גם מוליך חשמל ברמה גבוהה.

תהליך זיקוק זהב עוזר לבעלי עסקים למכור את שאריות הייצור שהם לא זקוקים להם יותר ואז מזקקים אותם ואחר כך מטהרים ואז מתקבל מוצר גולמי טהור שעימו הם יוכלו לעבוד בשנית.
בזכות כל תהליך זה ניתן לחסוך כסף.

אז באילו תעשיות נוכל למצוא את השימוש המירבי בזהב:

צורפות ועיצוב תכשיטים

מעצבי התכשיטים והצורפים הם המשתמשים העיקריים בזהב. בזמן ייצור התכשיטים נוצר המון פסולת המכילה בתוכה זהב. בנוסף סוגרים, שאריות של חומרי גלם וחומרי עזר שאין בהם יותר שימוש יכולים להפוך לזהב ממוחזר ומזוקק.

רפואת שיניים

רופאי השיניים משתמשים במתכות אציליות. הכתרים עימם עובדים רופאי השיניים מכילים בתוכם זהב בכל מיני אחוזים מלבד לפלדיום. בכתר החרסינה יש הכי הרבה כמות של זהב שיכול להגיע ל 90 אחוזים. כיפת מתכת מתאימה גם היא לזיקוק כי קיים בה הרבה זהב.

יצרני אלקטרוניקה

בתחום האלקטרוניקה הזהב קיים בכמעט בכל המכשירים הסובבים אותנו, כמו מחשב, טלפון נייד, כבלים, מגעים חשמליים ואפילו מחברי אודיו שמצופים בזהב. למשל בארצות הברית בתוך הטלפונים הניידים יש זהב שהולך לפח בשווי של שישים מיליון דולר בערך.

לסיכום,

נוכל להשתמש בשנית בשאריות ייצור אם מוצרים שהיו פגומים המכילים זהב לאחר שיעברו מיחזור, כך נחסוך כסף ליצרנים בעלויות לקניית זהב.
תהליך זיקוק זהב מתאים לכל אחד אשר יש לו שימוש במתכות אציליות ומייצר פסולת. התהליך של המיחזור הוא פשוט וזה מקנה חיסכון כלכלי משמעותי כאשר רוצים לקנות חומרי גלם חדשים. תהליך המיחזור הינו נוח ובטוח ואפשר בעזרתו להפיק את רוב הערךך הכספי משאריות הייצור ביעילות ושקיפות.
גם נזכה ליתרון כלכלי וגם נזכה לשמור על הסביבה שלנו.

 

תוכן עניינים

לפרסום כתבה, השאירו פרטים