למי מבחן המחוננים מתאים?

ילדים שונים הם בעלי גרף התקדמות שונה. כל הורה יכול לראות אצל הילדים שלו, איזה ילד מתקדם יותר מבחינה דידקטית, תופס דברים מהר יותר, ומתמודד בצורה קלה עם החומר הנלמד. כבר מגיל צעיר ובכיתות נמוכות, ניתן לזהות ילדים מתקדמים יותר מבחינה לימודית ומנגד, ילדים שקשה להם יותר. לא פעם, כיתה רגילה תהיה איטית מדי ביחס לילד מתקדם ועל כן, כיום מתבצע בכיתות ב בכל רחבי הארץ מבחן לאיתור מחוננים, כאשר המטרה היא לאתר ילדים מחוננים ולהציע לילדים שעוברים את המבחן את האופציה ללמוד במסגרת מיוחדת שתספק להם עניין והנאה בהתאם לרמה שלהם.

מבחן מחוננים- מה חשוב לדעת?

מבחן מחוננים הוא מבחן אשר נערך בכל כיתות ב בבתי הספר היסודיים ברחבי הארץ. מטרת המבחן היא כאמור לאתר ילדים שיש להם יכולות קוגניטיביות גבוהות יותר מבני גילם. לא פעם אותם ילדים ימצאו את עצמם משתעממים בכיתה, מסיימים משימות מהר וצריכים מעבר ללמידה ברמת כיתה. מבחן מחוננים שלב א מאתר את אותם ילדים בכיתות ב ובהתאם לכך, שולח אותם למבחן נוסף שמטרתו היא לקבוע האם הם אכן מחוננים. במידה והילד עובר את המבחן השני, הוא יוכל ללמוד בכיתת מחוננים ייעודית או, במידה והוא רוצה להמשיך ללמוד במסגרת הרגילה שלו ובכיתה הרגילה שלו, תוצע לו האופציה לצאת יום בשבוע למסגרת לימודים מיוחדת למחוננים, שבה ילמדו ילדים בגילו שעברו את המבחן המדובר כמותו, ברמה המתאימה להם. הלמידה תהיה חווייתית והיא תעשיר את הילדים ותספק את הסקרנות שיש בהם.

האם כדאי להתכונן למבחן מחוננים?

מבחן מחוננים הוא מבחן חשוב עבור לא מעט הורים אשר יודעים שהילדים שלהם צריכים יותר ממסגרת הלימודים הרגילה שכן, במסגרת זאת הם משתעממים בקלות ואינם מסופקים מבחינה קוגניטיבית. על כן, הורים מעין אלה שואפים להעניק לילדים שלהם את האופציה ללמוד ולהתפתח בהתאם לרמתם. כיום ניתן למצוא אתרי אינטרנט המציעים מבחנים המדמים את מבחן המחוננים וזאת בכדי להכין את הילד לקראת המבחן, להראות לו את השאלות שעימם הוא יידרש להתמודד ולאפשר לו לתרגל אותן. כמו כן, כיום ניתן לבחור בקורסים אונליין או בקורסים פרונטליים שהמטרה שלהם היא הכנה למבחן מחוננים בכדי לסייע לילד להשיג את הציון הנכסף שיאפשר לו ללמוד בכיתה מיוחדת או במסגרת לימודים מיוחדת.

כדאי לבחור בהתאם לילד את דרך ההכנה הרלוונטית לו, על מנת שייהנה ממנה ובד בבד, יפיק את המקסימום בסופו של דבר במבחן המחוננים.

תוכן עניינים

לפרסום כתבה, השאירו פרטים