מהו מונה תעוז ולמה הוא משמש

סכום חשבון החשמל אשר משלם הישראלי הממוצע מצוי במגמת עלייה מתמדת ובעיקר בשנים האחרונות. הסיבות לכך יכולות להיות רבות: הגז הטבעי בישראל אוזל ועל כן מתבססים על מקורות אחרים כגון: הגז המצרי, דבר אשר מייקר את העלויות וכן, הביקוש לחשמל גבוה יותר וזאת בשל המכשור החשמלי המתקדם שניתן לרכוש כיום. אם בעבר היה שימוש במכשור חשמלי מינימלי בבית, הרי שכיום ניתן למצוא בכל בית מגוון מכשירי חשמל משוכללים ומתקדמים שמטרתם היא להקל על חייו של האדם ולהפוך אותם לנוחים יותר. בשל המכשירים הללו צריכת החשמל הביתית גבוהה יותר ובהתאם לכך גם חשבון החשמל.

לא כולם מודעים לכך, אך חשבון החשמל הדו חודשי שהם מקבלים נקבע במידה משמעותית על פי שעות היום שבו מופעלים המכשירים החשמליים. מכנים זאת: תעו"ז, כלומר: תעריף בהתאם לעומס המערכת וזמן הצריכה ועל כן, כיום חברת החשמל מציעה לכל לקוח את האפשרות לעבור לתעריף מיוחד אשר מצריך התקנת מונה תעוז.

 

המאפיינים של תעריף בהתאם לעומס

תעו"ז הוא כאמור תעריף המשתנה בהתאם למועד הפעלת החשמל, כאשר זה יכול להיות התקופה בשנה, היום בשבוע או השעה הספציפית ביום, אשר נועד לשקף את עלויות ייצור החשמל והאספקה שלו במועד המדובר. הנחת המוצא היא שהעומס קובע את שיטת ייצור החשמל ובהתאם לכך את התעריף. בפועל, מדובר על שתי דרכים עיקריות להפקת חשמל: הדרך הראשונה הזולה יותר עושה זאת באמצעות יחידות ייצור מונעות בפחם, מה שיתבצע במועדים בהם הביקוש לחשמל נמוך באופן יחסי. כאשר הביקוש גבוה, נדרש להפעיל יחידות ייצור יקרות יותר אשר נחשבות ליעילות פי כמה למשל: טורבינות המונעות באמצעות סולר.

 

ואיך זה קשור למונה תעו"ז?

עבור לקוחות אשר אינם נכללים בתעו"ז מסיבה כזאת או אחרת או שמעוניינים לשנות את בסיס חישוב תשלום חשבון החשמל שלהם, עומדות האפשרות לעבור לתעריף תעוז ברירתי. מה זה אומר? חישוב התעריף המדובר יתבצע באמצעות מונה ייעודי שיותקן בדירה על ידי חברת שלהם על ידי חברת החשמל במקום המונה הרגיל שצריך להיות מותקן. כתוצאה מכך אופן השימוש של הלקוח במכשירי חשמל בבית הוא שיגדיר מעל הכל את המחיר הממוצע שהוא משלם. המחיר הממוצע של התשלום בתעריף הבררתי יהיה תלוי במשתמש עצמו והוא נע בטווח רחב.

 

מתי כדאי לעבור למונה תעוז?

התקנת המונה המדובר יכולה להיות רעיון טוב עבור משפחות שנוהגות להשתמש בחשמל בעיקר בשעות השפל אשר ידוע כי בהן מחיר החשמל נמוך באופן משמעותי. כמו כן, מדובר על מונה שמשתלם מאוד עבור כל לקוח שרוצה לשנות את אורח החיים שלו כך שצריכת החשמל תהיה מראש בשעות חסכוניות יותר. באתר של חברת החשמל ניתן למצוא כיום סימולטור אשר בוחן את הכדאיות של מעבר למונה תעוז בהתאם למאפיינים שונים שמגדיר המשתמש וכדאי מאוד שכל לקוח, בין אם הוא פרטי ובין אם הוא עסקי, יבחן האם אכן משתלם לו לעבור למונה המדובר. אין ספק כי המונה המדובר מציע שליטה ובקרה על חשבון החשמל ועל כן, אם הוא מתאים לכם, כדאי לבחור לעבור אליו.

התקנת המונה צריכה להתבצע על ידי נציג חברת חשמל אשר יחליף את המונה הרגיל שלכם במונה המדובר. כמו כן, גם הסרת המונה צריכה להתבצע על ידי איש מקצוע מתאים. כמובן שחברת החשמל תתעדכן באופן אוטומטי על כל אדם שבוחר להתקין את המונה המדובר ובהתאם לכך, יתבעו שינויים בתעריפי החשמל שלו.

תוכן עניינים

לפרסום כתבה, השאירו פרטים