מה הוא מלווה עסקי?

 

ישנה מציאות מאוד פשוטה, שכולם גם די מבינים, אבל לא תמיד מפנימים – הקמת עסק וניהול עסקים הם אינם אירועים אלא תהליכים. המשמעות היא שכל עיקרון מקצועי בתחום הניהול העסקי הוא עיקרון שיש לשמור עליו לאורך זמן ובכל אירוע לאורך התהליך של הקמה וניהול העסק. ייעוץ עסקי הוא שירות שיכול להעניק לכם הבנה ותשתית מקצועית כדי להתחיל לנוע קדימה אבל לאורך התהליך של הקמת העסק ו/או ניהולו, אתם צריכים מלווה עסקי. מה הוא מלווה עסקי ואיך הוא אמור לסייע לכם בניהול העסק? על כך תוכלו לקרוא ממש כאן בשורות הבאות.

 

מהו מלווה עסקי?

ובכן, ליווי עסקי הוא שירות המוענק על ידי חברות ייעוץ עסקי כמו enova ייעוץ עסקי או יועצים עסקיים עצמאיים. המדובר על שירות ייעוץ, שכולל בתוכו גם רכיב של ליווי לאורך תהליך. כך למשל, אם אתם רוצים להקים עסק חדש, אתם יכולים לבצע פגישת ייעוץ במסגרתה תוכלו לקבל מידע רב לגבי כל מה שאתם צריכים לעשות, איך לעשות, מה לא נכון לעשות, איך לבנות תכנית עסקית וכדומה. יועץ עסקי יכול גם לבנות לכם את התוכנית העסקית בעצמו ואפילו להשלים אותה עם מודל פיננסי מפורט, אבל מרגע שהיועץ סיים את תפקידו, אתם למעשה לעצמכם. מלווה עסקי, לעומת זאת, הוא איש מקצוע שגם מסייע לכם בהבנת התהליך שאתם נכנסים אליו, גם בונה עבורכם את התהליך וגם מלווה אתכם לאורכו, לפחות עד השלב בו אתם מספיק בטוחים להמשיך לנוע לבד. למרכיב הזה ישנה חשיבות מכרעת.

 

מדוע חשוב להיעזר בליווי עסקי?

ובכן, ישנו הבדל גדול בין ידיעה ובין עשייה. ישנם הרבה דברים שאתם אולי יודעים שאתם צריכים לעשות אבל בפועל אתם נתקלים בקשיים ולכן אתם יכולים לחשוב שאולי אפשר גם אחרת ואולי מדובר במצב ייחודי שלא מחייב אתכם לעשות ואולי אתם יודעים מה עליכם לעשות אבל אתם לא יודעים איך לעשות. בתהליך של הקמת עסק וניהול עסק, אתם צפויים להיתקל באינספור מקרים בהם אתם מרגישים בדיוק את זה. אלו הם המקרים שעליהם יכול לקום או ליפול העסק שלכם ואלו הם גם המקרים שבהם יהיה לצידכם מלווה עסקי, שיסייע לכם לנוע קדימה על אף הקשיים ותוך שמירה על מהלכים קרים ומחושבים בלבד.

חשוב להבין את הדבר הבא – ישנן דרכים רבות להצלחה ודרכים רבות עוד הרבה יותר לכישלון. מרבית העסקים שנפתחים, גם נסגרים ואתם לא רוצים להיכנס לסטטיסטיקה הזאת. נפילת עסק נגרמת בדרך כלל בגלל חוסר ידע או חוסר יכולת לממש את מה שצריך לממש. מלווה עסקי הוא גורם מקצועי שגם מספק לכם את הידע הנדרש לכם וגם מוודא שאתם מבצעים את מה שצריך לבצע כדי להבטיח את תנועת העסק קדימה ואת ההתמודדות האפקטיבית שלכם עם כל מה שקורה לאורך התהליך.

תוכן עניינים

לפרסום כתבה, השאירו פרטים