מה חשוב לדעת על ניכיון שיקים למוטב בלבד? 

עסקים בינוניים וקטנים חיים לרוב מחודש לחודש, כאשר המזומן הוא הכסף שהרווח בחודש הקודם. רבים מבעלי העסקים לא רוצים לוותר על תשלומים ועל לקוחות, גם כאשר אלה לא יכולים לשלם בו במקום את מלוא התשלום ובוחרים לשלם אותו בשיקים דחויים. הפתרון במצב כזה הוא לבצע ניכיון שיקים אצל חברה המתמחה בכך, ובתחום ישנן לא מעט חברות מצוינות ובהן אופל בלאנס לה היכולת לספק גם תשלום עבור שיקים למוטב בלבד. אז מה חייבים לדעת על ניכיון שיקים למוטב בלבד ומה ההבדל בינו ובין ניכיון של שיקים פתוחים? על הכול ועוד בכתבה זו.

מהו שק למוטב בלבד והאם בכלל מותר לכתוב שק שהוא לא למוטב?

בעבר אנשים היו כותבים שיקים פתוחים בלי הכרה, ובלי לחשוב בכלל מהן ההשלכות של פעולה זו. החוק החדש שיצא לא מאפשר יותר לעשות שימוש בשיקים כמו בעבר, ניכיון שיקים למוטב בלבד הפך להיות כלי שגרתי בקרב חברות כמו אופל בלאנס כיוון שלקוחות רבים עושים שימוש רק בפנקסי שיקים כאלו.
אז מהו שק פתוח? מדובר על שק שהודפס מלכתחילה בבנק כשק שניתן לעשות בו שימוש נרחב. ניתן למשל להשאיר בו את אזור הפקודה ללא כל הגדרה או רישום, וכך מי שמקבל אותו, בעל העסק, יוכל להעביר אותו למי שירצה. המחוקק ראה שנעשה שימוש פסול בשיקים מסוג זה בעבר הרחוק ולכן החל משנת 2019 הגביל את השימוש בשיקים פתוחים במטרה להגן על הלקוחות וגם על העסקים. כיום למשל לא ניתן לעשות שימוש בשיקים ללא קרוס או כמו שמכנים אותו למוטב בלבד בסכומים גבוהים ויש להתעדכן מהם הסכומים המדויקים לפני שעושים בהם שימוש.

מה ההבדל בין ניכיון של שק רגיל וניכיון של שק למוטב בלבד?

יש הבדל בין ניכיון שיקים רגיל בו לא רשום שמו של המוטב או שרשום בו שם חברת ניכיון השיקים ובין ניכיון שיקים למוטב בלבד ונסביר מהו. כאשר חברת ניכיון שיקים מקבלת לידה שק שניתן לה ללא כל מוטב שנרשם בו או שהיא עצמה רשומה על השק, קל לה מאוד לפדות אותו בתאריך הנקוב ולכן גם השק הוא ערובה בטוחה לפדיונו. עם זאת, כאשר מדובר על ניכיון שיקים למוטב בלבד עומדת חברת ניכיון השיקים מול אתגר מורכב ולא כל חברות הניכיון מבצעות זאת. אם עסק רוצה ליהנות משירות ניכיון שיקים איכותי, עליו לפנות לחברה המתמחה בנושא.

איך עושים זאת?

קודם כל מבררים מראש ולפני חתימה על הסכם התקשרות האם החברה יכולה לספק שירות של ניכיון שיקים למוטב בלבד ואם היא לא יכולה יש לבחון מדוע והאם ניתן למצוא חברה שכן יכולה. ישנם לא מעט בעלי עסקים שבוחרים לפנות ישירות לבנק כדי לפדות שק שניתן להם על ידי לקוח אך פעמים רבות הם יוכלו ליהנות מפדיון מוקדם, עמלה משתלמת ותנאים משופרים לעומת הבנק אצל חברות ניכיון השיקים. בסופו של יום מטרת העסק היא להזרים עוד מזומנים לעסק, להיות מאוזנים ולנהל את החשבונות באופן שיסייע לטווח הארוך והקצר לקצור את פירות העבודה הקשה.

תוכן עניינים

לפרסום כתבה, השאירו פרטים