מחיר ייעוץ משכנתא – מעודכן לשנת 2022

לקיחת משכנתא היא בין ההתחייבות הגדולות שנכנס אליהן בחיינו, וכנראה ההתחייבות הכלכלית הגדולה מכולן. על כן עולה הצורך בליווי מקצועי אשר באפשרותו להכווין אותנו ולעזור לנו להימנע מטעויות שיעלו לנו הרבה כסף בטווח ארוך, וזאת כיוון שאין לנו השכלה פיננסית מספיק טובה באופן כללי, ובנוגע למשכנתאות בפרט. אז איך ניתן למזער טעויות מיותרות ויקרות בטווח הארוך, כמה זה אמור לעלות, והאם זה שווה את הכסף?

 

מה מקבלים בייעוץ משכנתא?

ייעוץ משכנתא הוא שלב חשוב בהליך לקיחת ההלוואה, וניתן להשוות אותו לפגישה עם רופא מומחה אחרי שקיבלתם הפנייה מרופא המשפחה. כלומר, לאחר שעשיתם בירור באופן כללי על איפה ברצונכם לרכוש את הנכס, ובתוך כך: איפה תרצו לגור, האם המקום עולה בקנה אחד עם השלבים העתידיים בחייכם בטווח הקרוב והבינוני, האם זהו המחיר שתרצו ואתם יכולים לשלם וכיוצא בכך, עליכם להתקדם למספר אנשי מקצוע בעלי מומחיות שיעזרו לכם לעשות סדר ולהבין טוב יותר מה הכלים שבעזרתם תוכלו להגשים את חלומכם.

בפגישה עם יועצת או יועץ משכנתא תתבקשו לפרט על כל הגורמים הרלוונטים להלוואה; מה הייעוד שלה, כמה כסף לדעתכם אתם צריכים, מה הכנסתם לתוך התחשיב, היכן אתם עובדים, מה גובה ההכנסה, מה הותק, ואיך אתם רואים את רמת ההכנסה שלכם קדימה. הרשימה כמובן חלקית, ובפגישה עצמה תוכלו לקבל יחס אישי וכן מענה לכלל השאלות שלכם, ולכן מומלץ להגיע עם רשימת שאלות גדולה ככל האפשר מראש, וזאת כדי לצאת מהפגישה כשאתם מרגישים בטחון להתקדם.

לבסוף, תקבלו מיועץ או יועצת המשכנתא שנפגשתם עימם מידע אשר יכול לעזור לכם לחסוך כמה מאות ואף אלפים בודדים של שקלים בחודש, סכום אשר מצטבר לאורך השנים לעשרות אלפי שקלים. כך למשל, ניהול משא ומתן מוצלח המביא להורדה של 0.1% בריבית השנתית על משכנתא בגובה מיליון ₪ , מביא לחיסכון מיידי של אלף שקל בשנה, אשר לאורך 25 שנים מצטבר לסכום של 25,000 ₪.

מלבד הייעוץ לכשעצמו, תקבלו גם שירות בניהול המשא ומתן עצמו, וכן במילוי והגשת הטפסים השונים, וכן חתימה כבאי הכח שלכם על הטפסים, מה שיכול לחסוך כאב ראש לא קטן.

 

איך נקבע מחיר ייעוץ משכנתא, ומה הטווחים המקובלים?

מחירי ייעוץ המשכנתא משתנים מתיק לתיק ונעים בין 3000 ₪ עד ל-30,000 ₪ וצפונה, והדבר תלוי בעיקר במורכבות התיק וכן בוותק וניסיונם של היועצים השונים או של החברה שבה הם עובדים. ניתן לומר כי המחיר הממוצע בשוק נע בין 4000 ₪ ל-6000 ₪ עבור ייעוץ מקצועי מחברה או יועצים בעלי ניסיון, וכשמדובר ברכישת בית סטנדרטית.

ככלל, ניתן לבצע את הדברים בעזרת סקירת האינטרנט ועל ידי כך להתמודד ללא ייעוץ, אולם לאור פוטנציאל החסכון העצום, והשקט הנפשי המתקבל על ידי שירות המתקבל ממקצוענים, מומלץ לשקול בכובד ראש ויתור לחלוטין על שירותי ייעוץ.

דבר נוסף שניתן לבצע כדי להוזיל את השירות, הוא לוותר על הטיפול בניירת על ידי האדם המייעץ לכם, וכך לבצע בעצמכם את ההגעה לבנק לשם חתימה על המסמכים. אצל מי שמסכים לכך, ניתן לחסוך לעיתים עד כמחצית מהסכום, ואולם מנגד הדבר מצריך כמה הגעות שעשויות לעלות באובדן ימי עבודה ועל ידי כך להביא למצב בו גם לא חסכתם, וגם יצרתם לעצמכם כאב ראש, כאמור שווה לנסות אם נשמע לכם משתלם.

כך או אחרת מומלץ שלא להסתמך רק על מחיר ייעוץ משכנתא בבחירת האדם להתייעץ עימו; ובתוך כך לוודא כמה הליכים כבר ניהל, מה הצליח להשיג בעבר, והאם הוא כפוף או מקבל אחוזים מחברות מסוימות אליהן הוא מפנה לקוחות.

תוכן עניינים

לפרסום כתבה, השאירו פרטים