מיחזור משכנתא – כל מה שחשוב לדעת!

יכול להיות שאתם נמצאים בנקודה מבחינה פיננסית שמיחזור משכנתא יכול להתאים לכם בדיוק. כדי לדעת אם זה המצב עליכם קודם כל להבין מה זה מיחזור משכנתא ואיך הוא יכול לעזור לכם. במאמר זה נעזור לכם להבין מה זה בכלל מחזור משכנתא ובאילו מצבים אפשר לעשות את הפעולה.

 

מיחזור משכנתא – הסבר קצר

מיחזור משכנתא משמעו לקחת את המשכנתא הקיימת שלכם ולערוך בה שינוים שיכולים להטיב עם מצבכם ולתאים לצרכים שלכם כרגע. בתום התהליך למעשה תהיה לכם משכנתא חדשה, בתנאים חדשים. לדוגמא, תוכלו להחליט לערוך שינויים במסלולי הריביות ולאזן אותם מחדש בהתאם למצב בשוק. היתרון המרכזי בביצוע שינוי במשכנתא טמון בעובדה שאנחנו מתאימים את המשכנתא לשוק הקיים כיום, ולא משאירים אותה עם הנתונים שהיו כשלקחתם את המשכנתא. זו דרך מצוינת לחסוך כסף על ריביות.

.

 

שני סוגי מחזור משכנתא – מחזור פנימי ומחזור חיצוני

מחזור פנימי משמעו ביצוע שינויים במשכנתא עצמה באותו הבנק בו היא נלקחה ואליו התשלומים מתבצעים. במחזור חיצוני לעומת זאת אתם משנים לא רק את התנאים אלא גם מעבירים את המשכנתא לבנק אחר. לכל אחד מהם יש יתרונות וחסרונות וחשוב לקבל את ההחלטה אחרי ששכללתם את כל הנתונים שהבנקים יכולים להציע לכם.

 

ביצוע מחזור משכנתא נעשה בנסיבות מאד מסוימות

בראש ובראשונה חשוב לבדוק אם מיחזור המשכנתא הוא רעיון טוב ואם באמת אכן יש צורך בזה. יועצי משכנתא רבים ממליצים לבחון את תנאי המשכנתא אחת לשנה וזו תודות לתנודות הרבות בשוק וגם להצעות חדשות שמתחדשות תמידית על ידי הבנקים השונים. אם אתם קוראים על כך שיש ירידה בריביות במשק, כלומר ריבית בנק ישראל וריבית הפריים, בדקו את המשכנתא שלכם. יכול להיות שתגלו שהריביות שאתם משלמים גבוהות מדי ביחס לשוק ותוכלו למחזר את המשכנתא.

 

מיחזור משכנתא – פתרון לשינוי בהחזר החודשי

לפעמים חל שינוי בהכנסה שלכם ואז חשוב לבדוק את המשכנתא מחדש. לדוגמא אם כוח החזר המשכנתא שלכם עלה, יכול להיות שתרצו להגדיל את ההחזר החודשי על מנת להאיץ את התהליך התשלום ולמנוע ריביות רבות לאורך שנים. יכול להיות שכוח ההחזר שלכם ירד, בעקבות ילד חדש או נסיבות אחרות, גם במקרה הזה תוכלו למחזר את המשכנתא ובתנאים המתאימים לשלם פחות כל חודש.

 

 

 

כך תבדקו אם המחזור משתלם

זה שלב מאד חשוב שבו תצטרכו לעסוק למעשה באיסוף נתונים וניתוחם. עליכם כצעד ראשון, להוציא דו״ח יתרונות משכנתא עדכני מהבנק. אותו יוכלו להנפיק לכם בכל בנק בקלות.

הדו״ח יכלול את כל המידע שאתם צריכים לתשלומים שאתם עושים כרגע.

לסיכום, מחזור משכנתא יכול להיות דבר מדהים, אם הנסיבות מתאימות לכך ואם יש בנק שמציע הצעה טובה. אם אתם זקוקים לשינוי במשכנתא שלכם, אל תהססו פנו לאיש מקצוע ואיתו תוכלו לגלות אם זה משתלם ומהן האופציות השונות שיש לכם.  

משכנתא

משכנתא

תוכן עניינים

לפרסום כתבה, השאירו פרטים