מימוש פוטנציאל פיננסי: בחינת משכנתא הפוכה וקבלת החזר מס שבח

בנוף הפיננסי המשתנה ללא הרף של היום, אנשים מחפשים כל הזמן פתרונות חדשניים כדי למקסם את רווחתם הפיננסית. שתי אפשרויות שזוכות לתשומת לב משמעותית בשנים האחרונות הן משכנתא הפוכה וקבלת החזרי מס.

במאמר זה, נעמיק במושג משכנתא הפוכה ונחקור את היתרונות של קבלת החזר מס שבח ונשפוך אור על האופן שבו אסטרטגיות אלה יכולות לעזור לאנשים, בעיקר בגיל השלישי לממש את הפוטנציאל הכלכלי שלהם.

 

משכנתא הפוכה

משכנתא הפוכה היא מוצר פיננסי המאפשר לבעלי דירות, בדרך כלל בני 55 ומעלה, להמיר חלק מההון העצמי שלהם למזומן. עם משכנתא הפוכה, אנשים יכולים לקבל תשלומים ממלווה ללא החזרים חודשיים בתשלומי המשכנתא. ההלוואה מוחזרת כאשר בעל הבית מוכר את הנכס, או לאחר פטירתו.

 

היתרונות של משכנתא הפוכה

גישה להון עצמי: משכנתאות הפוכות מספקות דרך לבעלי בתים לנצל את ההון העצמי המצטבר שלהם, ומספקות נזילות נחוצה מאוד לצרכים פיננסיים שונים כגון מעבר לדיור מוגן, הוצאות רפואיות, שיפוץ הבית או השלמת הכנסה בגיל הפרישה.

ללא החזרים חודשיים: אחד היתרונות המרכזיים של משכנתא הפוכה הוא שאין חובה לבצע תשלום של החזרים חודשיים, זוהי למעשה הלוואת בלון. עניין זה מקל מאוד על נוטלי ההלוואה בגיל השלישי.

גמישות ושליטה: נוטלי משכנתא הפוכה שומרים על הבעלות והשליטה על בתיהם, מה שמאפשר להם להמשיך להתגורר בנכסים שלהם, כל עוד הם עומדים בהתחייבויות שלהם מול הגורם המממן כגון קיום ביטוח דירה, שמירה על הבית ועוד.

 

קבלת החזר מס שבח

קבלת החזר מס שבח היא אסטרטגיה נוספת, שיכולה להשפיע באופן משמעותי על הנוף הפיננסי של הפרט. החזר מס שבח מגיע מסיבות שונות כגון: נקודות זיכוי, שיעורי מס נמוכים לבני 60 ומעלה, קיבוע זכויות, פריסת מס שבח, פיצול מס שבח, הכנסות נמוכות של מוכר הנכס, קיזוז הפסדים שונים ועוד.

 

איך מקבלים החזר מס שבח על מכירת נכסי נדל"ן?

קיימות מספר דרכים לקבל את החזרי מס השבח. ראשית יש להבין שמדובר במס מיוחד לנכסי נדל"ן, שהוא – מס שבח. את מס השבח ניתן להפחית או לקבל בחזרה את כולו ע"י:

  1. הגשת דוחות שנתיים למס הכנסה לצורך ביצוע של פריסת מס שבח.
  2. הגשת בקשה לתיקון שומה, למשרדי מיסוי מקרקעין לפי סעיף 85 לחוק מיסוי מקרקעין.
  3. הגשת השגה מס שבח, תוך ציון כל העובדות הרלוונטיות למקרה.
  4. הגשת בקשה לפטור ממס שבח, כגון פטור ממס שבח לדירה יחידה או פטור לדירת ירושה.

לרוב מדובר בסכומים שעשויים להגיע לעשרות וגם למאות אלפי שקלים. החזרי מס שבח יכולים להקל על הנטל הפיננסי, ולאפשר לאנשים להקצות את הכספים לתחומים קריטיים אחרים בחייהם, כגון חינוך, בריאות או השקעות עסקיות.

 

מסקנה

כאשר אנשים שואפים להבטיח את עתידם הפיננסי, בחינת אפשרויות חלופיות הופכת לקריטית. משכנתאות הפוכות מציעות לבעלי בתים הזדמנות לנצל את ההון העצמי שלהם, ומספקות גמישות ויציבות פיננסית. במקביל, הגשת בקשות להחזרי מס שבח, בדרך של השגה או תיקון שומה יכולים להפחית משמעותית את חבות המס ולהביא לחיסכון משמעותי.

על ידי הבנה ומינוף אסטרטגיות אלה, אנשים יכולים לממש את הפוטנציאל הכלכלי שלהם ולסלול את הדרך לעתיד בהיר יותר.

זכרו שתמיד מומלץ להתייעץ עם אנשי מקצוע פיננסיים או יועצי מס שבח כדי להעריך את הנסיבות האישיות ולקבוע את ההתאמה של אסטרטגיות אלה.

תוכן עניינים

לפרסום כתבה, השאירו פרטים