מסחר בשוק ההון הוא תהליך שבו משקיעים קונים ומוכרים ניירות ערך, כגון מניות, אג"ח וסחורות

תעשיית המסחר בשוק ההון הייתה עמוד השדרה של המערכת הפיננסית העולמית במשך מאות שנים. זוהי תעשייה של טריליון דולר המורכבת מבנקים גדולים, חברות ברוקרים ומוסדות אחרים שקונים ומוכרים מניות בשם משקיעים. חברות מסחר צריכות להיות מסוגלות להתמודד עם השקעות בסיכון גבוה ותנאי שוק תנודתיים, שלעיתים מביאים לרמות גבוהות של תנודתיות וכמויות גדולות של אי ודאות.

חברות מסחר מחפשות כל הזמן דרכים להפוך את תהליכי המסחר שלהן ליעילים ורווחיים יותר. כאן נכנסת לתמונה הבינה המלאכותית: בינה מלאכותית יכולה לעזור בכך שהיא מספקת לסוחרים תחזיות מדויקות לגבי השווקים שבהם הם עובדים, או אפילו לספק תובנות כיצד הם יכולים להצליח בעצמם.

מסחר בשוק ההון הוא קנייה ומכירה של ניירות ערך פיננסיים, כגון מניות, אגרות חוב ונגזרות, בשווקים הפיננסיים העולמיים. השוק של ניירות ערך אלו כולל את כל המשקיעים הבודדים, חברות לניהול כספם (קרנות נאמנות), סוכנויות ממשלתיות שצריכות לגייס כסף (שטרות אוצר), ובנקים שנסחרים מטעם עצמם או מטעם לקוחות.

ניתן לחלק את המשקיעים הסוחרים בשוקי ההון לארבע קטגוריות: משקיעים קמעונאיים (פרטיים), משקיעים מוסדיים (קרנות נאמנות), ממשלות ובנקים.

משקיעים קמעונאיים: משקיעים קמעונאיים הם אנשים שקונים מניות או קרנות נאמנות ממתווך דרך חשבון ברוקראז'. בדרך כלל יש להם פחות ממיליון דולר להשקיע. משקיעים קמעונאיים מהווים כ-90% מכלל בעלי המניות בארה"ב,

שוקי הון הם השווקים הפיננסיים שבהם נסחרים בניירות ערך, כגון מניות ואג"ח. המונח "שוק ההון" מיושם בדרך כלל על שוקי המניות או האג"ח.

ניתן לחלק את תהליך המסחר בשוק ההון לארבעה שלבים:

1) מסחר בשוק הראשוני: זה המקום שבו מנפיק (חברה) מוכר ניירות ערך חדשים בפעם הראשונה.

2) מסחר בשוק המשני: זה המקום שבו משקיע קונה ומוכר ניירות ערך קיימים ממשקיעים אחרים.

3) מסחר בשווקי הנגזרים: זה המקום שבו משקיע סוחר בנגזרים השואבים את ערכם ממניות, אג"ח, סחורות, מטבעות או ריביות.

4) מסחר בשווקים ללא מרשם (OTC): זה המקום שבו קונה ומוכר מסכימים לסחור

המסחר בשוק ההון הוא שוק עולמי שבו נסחרים בניירות ערך. ניירות הערך הנסחרים בשוק זה כוללים מניות, אגרות חוב, אגרות חוב וסוגים אחרים של נכסים מבוססי הון.

למסחר בשוק ההון יתרונות רבים לסוחרים כמו גם למשקיעים. ניתן לסווג את יתרונות המסחר בשוק ההון לשתי קטגוריות – נזילות ובטיחות. נזילות מתייחסת להיקף המניות שניתן לקנות או למכור ללא שינוי משמעותי במחיר. בטיחות מתייחסת למידת ההגנה מפני סיכון עבור סוחרים הסוחרים בשוק זה.

מסחר בשוק ההון הוא תהליך של קנייה ומכירה של ניירות ערך, כגון מניות, אג"ח ונכסים אחרים. המסחר בשוק ההון כולל מספר מתווכים לרבות ברוקרים, בורסות ומסלקות.

ברוקר הוא אדם הפועל כסוכן בין קונים למוכרים כדי להקל על עסקאות תמורת עמלה או עמלה. בורסה היא שוק שבו ניירות ערך נסחרים בין קונים ומוכרים. מסלקה היא ארגון המספק שירותים מרוכזים כדי לסייע בהסדרת עסקאות בין ברוקרים.

בשוק ההון, מסחר הוא תהליך הכולל קנייה ומכירה של ניירות ערך. המסחר יכול להתבצע בבורסה פתוחה, כגון בורסת ניו יורק (NYSE), או ללא מרשם (OTC).

המסחר נעשה בדרך כלל על ידי תאגידי ענק עם כמויות גדולות של הון להשקעה. הם יקנו וימכרו מניות, אג"ח, מטבעות ומכשירים פיננסיים אחרים. זה נעשה גם על ידי משקיעים קטנים יותר שמשתמשים בעודפי המזומנים שלהם כדי לקנות מניות או מכשירים פיננסיים אחרים.

אנשים הסוחרים בניירות ערך נקראים "סוחרים".

מסחר בשוק ההון הוא קנייה ומכירה של ניירות ערך, כגון מניות, אג"ח וכלי השקעה אחרים.

ניתן לבצע עסקאות השקעה במגוון בורסות או בעסקאות ללא מרשם (OTC). הסוגים הנפוצים ביותר של עסקאות השקעה הם רכישת מניות ומכירת מניות. עסקה עשויה לכלול יותר מסוג נייר ערך או נכס אחד כגון מניות, אופציות או חוזים עתידיים.

מטרת המסחר היא להרוויח כסף על ידי חיזוי נכון של תנועת המחיר העתידית של נייר ערך. כאשר משקיע קונה מניה היום ב-100 דולר, הוא מקווה שהיא תהיה שווה יותר מ-100 דולר בשלב מסוים בעתיד כדי שיוכלו למכור אותה ברווח.

שוק הון הוא שוק פיננסי בו קונים ומוכרים חובות לטווח ארוך או ניירות ערך צמודים למניות. המונח עשוי להתייחס לשווקים הכוללים מניות, אג"ח וצורות אחרות של הון עצמי.

ניתן לחלק בגדול את שוקי ההון לשתי קטגוריות: השווקים הראשוניים והשווקים המשניים. השוק הראשוני כולל ניירות ערך שהונפקו לאחרונה, בעוד השוק המשני כולל מסחר בניירות ערך שהונפקו בעבר.

חלק זה יכסה את הנושאים הבאים:

– מהו שוק הון?

-איך עובד מסחר בשוק ההון?

-מהי מניה ומהם סוגי המניות?

-מהן מניות?

-איך עובד המסחר בשווקי המניות?

-מהם חוזים עתידיים ואיך הם עובדים?

-מהי הנפקה וכיצד היא פועלת?

-מהי תעודת סל (קרן נסחרת בבורסה)?

המבוא לסעיף זה יהיה משהו כמו: "שוקי הון הם לא רק עבור השחקנים הגדולים. למעשה, כל אחד יכול לסחור בהם. הסעיף הזה יכסה את כל מה שאתה צריך לדעת על מסחר בשוקי ההון".

תוכן עניינים

לפרסום כתבה, השאירו פרטים