מס יבוא אישי

אם אתם עושים קניות באינטרנט או אם אתם טסים לחו"ל ומעוניינים להביא אתכם מוצרים לארץ, כדאי שתדעו כי יש מס יבוא אישי שחשוב לקחת בחשבון. ישנם כמה סוגי מיסים על קניות באינטרנט ואם אתם תוהים מהו למעשה אותו מס ומתי תדרשו לשלם אותו, חשוב מאוד שתקראו את המאמר הבא.

 

יבוא אישי- במה מדובר?

אם אתם עושים קניות באינטרנט כאמור בין אם עבור עצמכם ובין אם עבור המשפחה או החברים שלכם, רוב הסיכויים שמדובר על יבוא אישי, אלא אם כן אתם רוכשים מוצרים בכמויות גדולות ובמקרה הזה יהיה לכם צורך לשלם מס כמו יבואנים. בשנת 2019 פורסם צו יבוא אישי שאומר שאם קונים עד 1000 דולר במשלוח אחד, אז מותר לייבא עד 30 יחידות אך אם המשלוח מעבר לכך, מותר לייבא עד 5 יחידות. משלוח אחד מוגדר 72 שעות בין כמה הזמנות ועל כן אם עוברים את התקרות הללו מומלץ להמליץ קצת יותר מ3 ימים

 

מס יבוא אישי- במה מדובר?

מס יבוא אישי הוא מס אשר מורכב מכמה סוגים של מיסים בישראל, 3 המרכיבים של המס המדובר הם:

מכס – מס אשר מוטל על יבוא מוצרים וסחורות מחו"ל. שיעור המס משתנה בהתאם למוצר לפי התעריף של המכס.

מס ערך מוסף – מדובר על מס אשר מוטל על קניה של מוצרים ושירותים. גובה המס המדובר הוא בשיעור של 17 אחוזים, נכון לכתיבת שורות אלה.

מס קניה – מדובר על המס אשר מוטל על מוצרים שונים כתוצאה מיבוא או מיצור. שיעור המס המדובר משתנה בהתאם לסוג המוצר.

כאשר מבצעים רכישה באינטרנט, יתכן שיהיה צורך לשלם את אחד המיסים המדוברים או יותר.

 

כיצד מחשבים מס יבוא אישי?

המיסים מחולקים לפי 4 מדרגות מחיר כאשר לכל מדרגה יש מיסים שכן חלים ויש מיסים שלא חלים בהתאם לתעריף של המס ובהתאם לסוג המוצר אשר מעוניינים לרכוש. כדי להבין באיזו מדרגה המוצר מצוי בודקים בהתאם לשווי המוצר בלבד ללא תוספות כגון: דמי משלוח, ביטוח ועוד, יחד עם זאת כאשר מחשבים את סכום המס הכולל עושים זאת בהתאם למחיר של המוצר ובהתאם לתוספות נלוות. אם המשלוח והביטו נכללים בתוך המחיר של המוצר ובלתי אפשרי להפריד את זה בהזמנה, אז הערך הכללי של הסחורה ייחשב לעניין בדיקה וחישוב המס.

מדרגות יבוא מס אישי הם: קניית מוצרים בחו"ל שהערך שלהם מתחת ל75 דולר תהיה פטורה מכל מסי היבוא האישי. הפטור לא כולל מוצרי טבק ואלכוהול. מדרגת מס שניה היא על מוצרים שעולים מעל 75 דולר ועד 500 דולר אז הם יהיו פטורים ממכס אך הם יהיו חייבים במע"מ. במקרה הזה הפטור לא חל על אלכוהול וטבק בנוסף לכך. יתכן כי יחול מס קניה על מוצרים שונים כמו לרכב.  מדרגת מס שלישית היא ביבוא מוצרים שעולים בין 500 דולרים ל-1000 דולרים, אז אין פטור כלל ממסים ומשלמים גם מכס וגם מע"מ. יתכן שיהיה צורך לשלם גם מס קניה בהתאם למוצר.

 

האם יש הבדל בחישוב המס בין אדם פרטי לבין סוחרי יבוא מורשים?

המס על מוצרים שמייבאים סוחרי יבוא מורשים כגון: חברות אשר עוסקות בתחום של יבוא מסין ומכירת מוצרים בישראל, יהיה שונה מהמס שמחשבים על קניה אישית באינטרנט בחו"ל וזאת בשל העובדה שסוחרי יבוא מורשים, רוכשים למעשה כמויות גדולות של מוצרים מחו"ל באופן שגרתי ועל כן גם המס יחושב להם בצורה נוחה יותר. כמו כן, בשל העובדה שהם מורשים לייבא סחורה מחו"ל, יהיו להם הקלות במס.

 

 

 

 

תוכן עניינים

לפרסום כתבה, השאירו פרטים