סוכן ביטוח פנסיוני: מה תפקידו ומתי כדאי לי להיעזר בשירותיו?

 תחום הביטוחים הפנסיוניים הפך בשנים האחרונות לרלוונטי ואף לחלק מחובה חוקית עבור כל שכיר ועצמאי בוגר במדינת ישראל. הפופולריות שבה זוכים שלל המוצרים הפנסיוניים הולכת וצוברת תאוצה, עם זאת היא לא הופכת את המושגים, המונחים המקצועיים, הניירת והמסלולים השונים לפשוטים יותר להבנה. ביכולתם של אנשי מקצוע בתחום הפנסיה לסייע לכם להכיר היכרות טובה את המוצרים הפנסיוניים המתאימים לצרכים האישיים שלכם, למצבכם האישי ולתכנון העתידי. סוכן ביטוח פנסיוני מחזיק ברישיון פנסיוני מטעם משרד האוצר הישראלי ובסמכותו להציע מסלולים ומוצרים פנסיוניים בכל גיל ובמיוחד לקראת גיל הפרישה, שיתאימו לצרכים ולהעדפות שלכם.

סוכן ביטוח פנסיוני

תפקידו של סוכן ביטוח פנסיוני הוא התאמה נכונה של מוצר פנסיוני, שמטרתו חיסכון לגיל פרישה בהתאם לנתוני הלקוח. לסוכן יש קשרי עבודה מול חברות ביטוח שונות והוא מציע לפונים אליו מוצרים מבית אותם גופים ביטוחיים עימם הוא נמצא בקשר וכמובן שמדובר במוצרים המתאימים לצרכי הלקוח .

הכשרתו של סוכן הביטוח הפנסיוני כוללת התמחות בביטוחים הפנסיוניים השונים. ביכולתו של סוכן הביטוח להבין לעומק את המצב הנתון שלכם בתחומי חיים שונים ולבחור יחד איתכם את המסלול שיתאים לכם במיוחד ולאותה נקודת זמן. תנאי הפוליסות שביכולתו של סוכן הביטוח להתאים עבורכם הם לרוב טובים במיוחד, זאת בזכות קשרי העבודה אותם הוא מנהל עם חברות הביטוח השונות.

מתי כדאי שאפנה לסוכן ביטוח פנסיוני?

שינויים משפחתייםחתונה? ילדים הצטרפו אל המשפחה? שינויים משפחתיים הם בעלי משמעות חשובה שמשפיעה על הביטוחים השונים ועל החיסכון הפנסיוני. מומלץ לפנות אל סוכן הביטוח הפנסיוני ולעדכנו בעת הצורך.

מעקב תקופתי – מה מצבו הנתון של תיק הביטוח שלכם? מסלולי הפנסיה? תשואות? סיכונים? אל תרגישו אי נוחות! רבים לא נמצאים עם "יד על הדופק" כשמדובר בביטוחים ומוצרים פנסיוניים ומסלולי השקעה חדשים ששווה לבדוק. בשל אי הבהירות שרבים חשים בעיסוק במונחים כמו "פנסיה", "דמי ניהול", "ריבית" ו"תשואות", מומלץ ליזום שיחת מעקב אחת לשנתיים-שלוש לפחות, זאת כדי לעשות קצת סדר, אשר יכול לכלול שינויים בתנאי המסלולים, שינויים בנתונים האישיים שלכם, הוזלת דמי ניהול, תוספת של כיסויים ביטוחיים או הפחתה במידת הצורך ועוד. נקודות אלה ואחרות ניתנות לבחינה אחת לתקופה על מנת לוודא שאתם במסלול הפנסיוני הנכון לכם, עם תנאים אופטימליים.

מעבר למקום עבודה חדש – בסמוך למועד תחילת עבודה חדשה או חודשים ספורים לאחר מכן, יש להסדיר את נושא ההפקדות לטובת הפנסיה. ביכולתו של כל עובד לפנות באופן עצמאי אל סוכן ביטוח פנסיוני על מנת לקבל מידע נחוץ ולבחון את המסלול המתאים ואת המכשיר הנכון עבורו.

לסיכום

ידע מקצועי רחב במגוון מוצרים פנסיונים, בחינת צרכים והתאמה אישית של מסלולים או מוצרים פנסיוניים, תנאי פוליסות אטרקטיביים במיוחד, עדכון פרטים אישיים, ניוד מסלולים והכל בעלויות משתלמות במיוחד – סוכן ביטוח פנסיוני, איש המקצוע עבורכם.

תוכן עניינים

לפרסום כתבה, השאירו פרטים