עומדים לקחת משכנתא, הטיפים והעצות הטובות שיעזרו לכם לקחת משכנתא חכמה!

 בתקופה שבה האנשים עומדים בתור כדי לקבל משכנתא, כשהבנק בודק בפינצטה כל לקוח ואינו ממהר להעניק לכל אחד את התנאים הטובים ביותר, הדרך שלכם לקבלת המשכנתא עלולה להיות ארוכה ופתלתלה. אך אם תקראו בעיון את כל הטיפים שליקטנו כאן עבורכם, תוכלו לנהל את תהליך קבלת המשכנתא בדרך חכמה ויעילה ובסופה לקבל את המשכנתא הטובה והתאימה לכם ביותר.

טיפים חובה לכל מי שרוצה לקחת משכנתא!!

אם אתם עומדים לקחת משכנתא, יש מספר דברים שאתם חייבים לדעת מראש. אם לא תדעו אותם מראש, אתם עלולים ליפול אל תוך "מלכודת הדבש" של הבנקים.

אל תגיעו לבנק עם אפס ידע בנושא המשכנתאות. פקיד הבנק יזהה מיד שתם לא מבינים בתחום ויציע לכם הצעות פחות טובות. הרשת מלאה במידע על  נושא המשכנתאות, חפשו מידע באתרים של יועצי משכנתאות , בפורומים ייעודיים ולמדו מושגים חשובים כמו מהי הריבית המקובלת כיום בשוק, מהם מסלולי המשכנתא השונים ועוד. כך תגיעו מוכנים יותר לפגישה בבנקים הרלוונטיים, תדעו על מה לנהל משא ומתן ואיך לקבל משכנתא בתנאים הטובים ביותר עבורכם.

ערכו סקר שווקים והשוו בין הבנקים למשכנתאות השונים ובקשו הצעות למשכנתא. אתם לא צריכים להתרוצץ בין כל הבנקים למשכנתאות, מספק להשוות בין שלושה בנקים. התחילו עם הבנק שלכם והמשיכו עם עוד שני בנקים שקיבלתם עליהם המלצות. הבנק שלכם יעשה מאמץ לשמר אתכם בין הלקוחות שלו וגם אם קיבלתם הצעה טובה יותר מבנק אחר, אתם יכולים לחזור עם ההצעה שקיבלתם אל הבנק שלכם ולבדוק האם הבנק מוכן לשפר את ההצעה. כך תוכלו לרוץ מבנק לבנק, ולנסות לשפר את ההצעות עד שתרגישו שמיציתם את התהליך ואתם חושבים שלא תצליחו לשפר יותר את ההצעות. רק אז תבחרו בבנק המציע את ההצעה הטובה ביותר.

תמהיל נכון של המשכנתא הוא הגורם מספר אחד לחסכון מרבי. רוב האנשים חושבים כי גובה הריבית היא הגורם העיקרי לחיסכון בעלות המשכנתא, אך זה לא כך. רוב החיסכון במשכנתא נובע מתמהיל טוב ומבחירת מסלולים טובים ולא מגובה הריבית.

בנוסף, תמהיל טוב של המשכנתא לא רק יחסוך לכם כסף, תמהיל נכון ייקח בחשבון את מצבכם הפיננסי כעת ואת הצפי לעתיד ויקל עליכם  לאורך שנים לעמוד בהזרים החודשיים.

שמרו את כל הקלפים קרוב לחזה ואל תנדבו מידע מיותר לפקיד הבנק. אתם לא צריכים לשתף אותו בכל דבר, ענו רק על השאלות שהוא שואל אתכם. אם, למשל, היו לכם חובות לפני שנים, המידע הזה עלול לשמש לרעתכם בבדיקת הזכאות למשכנתא על ידי הבנק, גם אם הצלחתם לצאת מהחובות. אם קיבלתם הצעה טובה למשכנתא מבנק אחר, אל תספרו עליה לנציג הבנק. רוב הבנקים נוטים להיצמד להצעה שקיבלתם מהבנק האחר. קודם תנו לבנק להציע לכם את ההצעה שלו ואולי תופתעו לטובה, ורק אם לא קיבלתם הצעה טובה יותר, ספרו על ההצעה של הבנק האחר ואולי תצליחו לשפר גם את ההצעה של הבנק הנוכחי.

שמרו על ההון העצמי שלכם. לכאורה עדיף להשתמש בכל ההון העצמי כדי להקטין את גובה המשכנתא, אך לא תמיד זה נכון. אם תצליחו בעזרת ההון העצמי לרדת במדרגת המימון ובכך לקבל הטבה בגובה הריבית, עשו שימוש בכל ההון העצמי, אך תמיד אתם צריכים לקחת בחשבון את ההוצאות הנלוות לעסקה כמו תשלום לעורך דין, פתיחת תיק משכנתא, שכר טרחה של השמאי, אגרת רישום בטאבו, שיפוץ ושדרוג של הנכס, קניית ריהוט ועוד. אם תשתמשו בכל ההון העצמי, לא יישאר לכם כסף לתשלום ההוצאות האלו . חשוב לדעת כי את כספי המשכנתא מעבירים ישר למוכר הנכס ולא לחשבון הבנק שלכם.

השתדלו להשאיר בצד  סכום כסף בגובה של שלוש משכורות שישמש אתכם למקרה חירום כמו אם למשל הפסקתם לעבוד או שיש לכם הוצאות חריגות ובלתי צפויות ועוד. סכום הכסף ששמרתם בצד יסייע לכם לעבור את התקופה הקשה ולשלם את המשכנתא בזמן וללא תקלות.

היעזרו באיש מקצוע חיצוני. זכרו, התשלום ליועץ משכנתא אינו הוצאה, אלא השקעה.

יועץ המשכנתא  של הבנק מחויב לבנק, ואילו יועץ משכנתא חיצוני מחויב לכם. ייעוץ מקצועי על ידי יועץ משכנתאות חיצוני עשוי למרב עבורכם את תנאי העסקה. יועץ מקצועי ימנע מכם עשייה של טעויות יקרות, הוא ידע להציע לכם את מסלולי המשכנתא המתאימים לכם, ידע לנהל משא ומתן מול הבנקים על תנאי המשכנתא ולהצליח.

רוצים לקחת משכנתא חכמה – צרו קשר עם יועצי המשכנתא של "חברת איתנים". אנו נלווה אתכם בכל שלבי התהליך עד שנצליח להשיג עבורכם את תנאי המשכנתא הטובים ביותר בהתאם למאפיינים האישיים שלכם!

 

 

 

איתנים פיננסיים

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

תוכן עניינים

לפרסום כתבה, השאירו פרטים