שוק ההון הוא סוג של שוק פיננסי העוסק בקנייה ומכירה של ניירות ערך

שוק ההון הוא השוק הפיננסי שבו נסחרים בניירות ערך, כגון מניות ואג"ח. שוק ההון ידוע גם בשם שוק המניות.

השחקנים העיקריים בשוק ההון הם בנקי השקעות, קרנות גידור ומשקיעים מוסדיים. שחקנים אלה קונים ומוכרים ניירות ערך בשם הלקוחות שלהם.

שוקי ההון הם חלק חיוני מהכלכלה העולמית. הם מאפשרים לחברות לגייס הון על ידי הנפקת ניירות ערך כגון מניות, אגרות חוב ואגרות חוב. לאחר מכן, המשקיעים יכולים לרכוש ניירות ערך אלה בתקווה שערכם יעלה עם הזמן.

הבורסה הראשונה לניירות ערך הוקמה באנטוורפן בשנת 1531 על ידי גילדות הסוחרים של העיר. הבורסה של אמסטרדם היא אחת הבורסות העתיקות שעדיין פועלות בעולם, שנוסדה בשנת 1602. לונדון הייתה מרכז פיננסים במשך מאות שנים, ומעמדה כנמל מרכזי הפך אותה לבית טבעי עבור שוק המניות של אנגליה בשנת 1801. חדש העיר יורק היא גם מרכז פיננסי חשוב עם הבורסה שלה שנוסדה ב-17 במאי 1792.

בשנת 1948, שוויץ הפכה למדינה הראשונה שהסדירה את המסחר במט"ח עם הממסד

מסחר בשוקי ההון מתייחס לקנייה ומכירה של מניות, אג"ח וניירות ערך אחרים בשוק פתוח. השווקים של ניירות ערך אלה מוסדרים על ידי בנק מרכזי או ממשלה. שוק המניות הראשון הוקם בשנת 1611 כאשר סוחרים הולנדים קנו מניות של חברת הודו המזרחית ההולנדית.

שוקי ההון משמשים לגיוס כסף לחברות כדי להשקיע בחזרה בחברה שלהן או כדי להשתמש בהם כמקור כספים לפעילות שוטפת. משקיעים יכולים לקנות ולמכור מניות בכל עת במהלך יום המסחר. על מנת לרכוש מניות, לסוחרים צריך כסף שהם רוצים להשקיע והם צריכים ברוקר (אדם או חברה) שיבצע את העסקאות שלהם בבורסה בשמם.

שוק הון הוא שוק פיננסי שבו נסחרים בחוב לטווח ארוך או בניירות ערך מגובי הון. המונח יכול להתייחס לשוק המניות המקומי של מדינה, או לשוק הבינלאומי העולמי של ניירות ערך אלה.

ניתן לפצל את שוקי ההון לשלושה מגזרים: ציבורי, פרטי והמגזר העסקי. בתוך השווקים הללו, ישנם שני סוגים של משתתפים: משקיעים וסוחרים (או ברוקרים). בין המשקיעים נמנים בנקים, חברות ביטוח, חברות השקעות וקרנות פנסיה המשקיעות במניות ובאג"ח. סוחרים מספקים נזילות על ידי מסחר עם משקיעים אחרים.

סעיף זה עוסק במסחר בשוק ההון. שוק ההון הוא שוק פיננסי שבו קונים ומוכרים ניירות ערך של חוב או הון לטווח ארוך. המסחר בשוק ההון מתרחש בבורסה, באמצעות עסקאות ללא מרשם, ובאמצעות שווקי נגזרים עם חוזים סטנדרטיים כגון חוזים עתידיים ואופציות.

סעיף זה עוסק במסחר בשוק ההון. שוק ההון הוא שוק פיננסי שבו קונים ומוכרים ניירות ערך של חוב או הון לטווח ארוך. המסחר בשוק ההון מתרחש בבורסה, באמצעות עסקאות ללא מרשם, ובאמצעות שווקי נגזרים עם חוזים סטנדרטיים כגון חוזים עתידיים ואופציות.

המסחר בשוק ההון נעשה באמצעות קנייה ומכירה של ניירות ערך. נייר ערך הוא נכס פיננסי סחיר, כגון מניות, אגרות חוב ומניות של מניות תאגידיות. המונח שוקי הון מתייחס לשווקים הפיננסיים שבהם מתבצעות עסקאות אלו. ניתן לסווג באופן רחב את המסחר לשני סוגים עיקריים: מסחר ספקולטיבי ומסחר בהשקעות או ארביטראז'.

הסוג הראשון של מסחר הוא ספקולציה, הכוללת קניית ניירות ערך על מרווח (קנייתם בכסף שאול). הסוג השני של מסחר הוא מסחר בארביטראז', הכולל ניצול הפרשי מחירים בין שני שווקים או יותר כדי להרוויח מתנועות מחירים קצרות טווח באותם ניירות ערך.

מסחר בשוק ההון הוא קנייה ומכירה של מניות, איגרות חוב וניירות ערך אחרים. תהליך הקנייה והמכירה של מכשירים פיננסיים אלו נקרא מסחר.

מסחר יכול להתבצע בבורסה או בשוק ללא מרשם (OTC).

בורסה היא סוג של שוק ציבורי למסחר במניות. שוק ה-OTC מתייחס למסחר שמתקיים בין שני צדדים מבלי לעבור מתווך כמו בורסה.

מסחר הוא תהליך שבו משקיע קונה ומוכר ניירות ערך, סחורות או נכסים פיננסיים אחרים על מנת להרוויח. המסחר כולל גם רכישה ומכירה בו-זמנית של נייר ערך או סחורה אחת עבור אחר.

סוחר יכול להיות אדם שקונה ומוכר מניות עבור חשבונו או מטעם מוסד כגון בנק. המסחר עשוי לכלול כל סוג של נייר ערך, לרבות מניות, חוזים עתידיים, אופציות, נגזרים, קרנות נאמנות, קרנות נסחרות בבורסה (ETF), אג"ח ומטבעות.

ההבדל העיקרי בין מסחר בבורסה למסחר בשוק המט"ח הוא שמניות מונפקות בדרך כלל על ידי חברות לבעלי מניות עם זכויות הצבעה בעוד שמטבעות חוץ לא מונפקים בדרך כלל על ידי ממשלות אלא על ידי בנקים.

מסחר בשוק ההון הוא קנייה ומכירה של ניירות ערך, סחורות, נגזרים ומכשירים פיננסיים אחרים בשוק שבו המחירים נקבעים לפי היצע וביקוש.

עסקה טיפוסית בשוק ההון כוללת שני צדדים: צד אחד שרוצה לקנות נייר ערך מגורם אחר שרוצה למכור אותו. המחיר שבו הם מסכימים לסחור בנייר הערך נקרא "מחיר המסחר".

תוכן עניינים

לפרסום כתבה, השאירו פרטים