שירות ניכיון שיקים: מה זה ומי צריך את זה?

שירות ניכיון שיקים הוא שירות שקיים שנים רבות אחורית, אך לא מעט בעלי עסקים לא ידעו כיצד הם יכולים לייעל את תהליכי הכספים בעסק שלהם בעזרת השירות בזמנו. אמנם בשנים עברו התחום הואר באור שלילי יותר ואף פלילי בחלק מהמקרים, אך יחד עם חלוף השנים ניתן לומר בצורה חד משמעית כי בעידן של היום, ניתן לקבל שירות ניכיון שיקים מחברות חוקיות ואמינות בשוק. נוסף על כך, ניתן ליהנות משירות ניכיון שיקים דרך מגוון חברות ואף מוסדות פיננסיים, חוץ בנקאים ובנקאים. על כן, במטרה לוודא כי אתם נערכים כראוי לתהליך ניכיון השיקים, ריכזנו עבורכם למאמר הבא את כל התשובות שיסייעו לכם בביצוע המטלה על הצד הטוב ביותר.

 

מהו התהליך?

תהליך ניכיון שיקים הוא תהליך שמתחיל בעת בה בעל העסק מקבל מספר שיקים דחויים מלקוחותיו ובעקבות זאת, מגיע למצב של בעיות תזרים בסוף החודש. במצבים שכאלה, בעל העסק יכול לפנות ישירות אל חברה המציעה שירותי ניכיון שיקים במטרה לפדות את הצ'ק, לקחת אותו על עצמם ובתמורה, יקחו עמלה וימסרו לו את שווי הצ'ק הנותר. במרבית המקרים, יהיה על בעל העסק להציג ערבויות ובטוחות וכן גם להוכיח כי הצ'ק אכן סחיר, במטרה לוודא כי החברה אכן תוכל לבצע בו שימוש לאחר הפרעון.

 

מהם התנאים?

כפי שציינו קודם לכן, לא כל בעל עסק זכאי בקבלת שירות ניכיון שיקים. זאת בעוד כי החברות השונות מעמידות תנאים שונים לזכאות במטרה למנוע מצבים של נזקים והפסדים כספיים. על כן, הפרמטרים החשובים ביותר בקבלת שירות זה מתייחסים באופן ישיר לצ'ק עצמו. על בעל העסק לוודא כי הצ'ק הוסב לפקודת החברה הייעודית, כך שתוכל לסחור בו לאחר מועד הפירעון. יחד עם זאת, יש לציין כי מרבית החברות במשק הישראלי מבקשות מבעל העסק להוכיח כי אכן מדובר על אנשים עם היסטוריית אשראי תקינה וצ'קים שאינם מעורבים בפעילות פלילית כזו או אחרת.

 

היכן ניתן לקבל שירות ניכיון שיקים?

ניכיון שיקים ניתן לעשות בעזרת השירות של הבנקאים וחברות האשראי השונות. זאת בעוד כי רוב הבנקים במדינת ישראלים מבצעים שירות ניכיון שיקים בעת בה הם מאפשרים ניכיון של שיקים דחויים לתקופה של חצי שנה מקסימום, ובמרבית המקרים גם מאפשרים ניכוי עד לגובה של כ-70% מערך הצ'ק. על כן, יש לציין כי בעקבות התחרות העולה בין החברות השונות בענף, ניתן לפגוש במגוון חברות המציעות תנאים גמישים מאלו הניתנים בחברות האשראי. על כן, ההמלצה המרכזית תהיה לערוך סקר שוק מעמיק שיאפשר לכם להשוות בין ההצעות השונות ולגבש בחירה מדויקת ומוצלחת יותר שתענה על הצרכים האישיים והעסקיים שלכם באותה העת.

תוכן עניינים

לפרסום כתבה, השאירו פרטים