תביעת נזיקין ונזקי גוף

בישראל ישנו חוק שמסדיר את תחום הנזיקין במקום אחד והוא נקרא פקודת הנזיקין. בהתאם אליו, במקרה ואדם נפגע כתוצאה מעוולה מכל סוג, עומדת לו הזכות להגיש תביעת נזיקין כנגד עושה העוולה. בכתבה שלפניכם נסביר בקצרה על תביעת נזיקין במקרה של נזקי גוף.

 

תביעות נזיקין וסוגי הנזק הנתבעים

בישראל תביעות נזיקין הן תביעות אזרחיות שמוגשות על ידי מי שנפגע כתוצאה מעוולה, או על ידי עורך דין נזיקין בשמו של הנפגע. קיימים שני סוגים של נזק – נזק רכוש ונזקי גוף. נזק רכוש הוא כל נזק שנגרם לרכוש נייד או נייח. נזקי גוף הם מורכבים בהרבה, והוכחה של גובה הנזק הנגרם הוא פעמים רבות אחת המשימות של עורך דין נזיקין. עורך דין נזיקין אחראי גם להגשת התביעה לבית המשפט בצורה מסודרת.

 

עורך דין לתביעת נזקי גוף

תביעת נזקי גוף היא לעיתים קרובות תהליך ארוך ומסובך. לכן במרבית המקרים כדאי להיעזר בשירותיו של עורך דין נזיקין לצורך הגשת התביעה. עורך דין תביעת נזיקין בדרך כלל גובה את שכר הטרחה שלו כחלק מהפיצוי שמתקבל כתוצאה מהתביעה שהוגשה, אבל יש גם עורכי דין שנוקטים בשיטות תשלום אחרות.

בעת החיפוש אחרי עורך דין תביעת נזיקין, חשוב לשים לב לוותק של עורך הדין בתחום הנזיקין בכלל ונזקי הגוף בפרט. כמו כן מומלץ לתאם מראש את גובה שכר הטרחה בכדי לא להגיע למצבים לא נעימים בהמשך.

אם אתם זקוקים לעורך דין מקצועי וותיק בתחום הפיצויים לנזקי גוף, כדאי לכם לפנות אל אלעד רייך עורך דין העובד בתחום כבר שנים רבות.

 

מסמכים וחוות דעת לתביעת נזקי גוף

חשוב מאוד לאסוף את כל התיעוד הרפואי לנזק שנגרם לתובע. תיעוד זה יכול לכלול סיכומי פגישות עם רופאים, בדיקות רפואיות וסיכומי אשפוז וניתוחים. בנוסף לכך, בכל תביעת נזקי גוף, יש להזמין חוות דעת מרופא מומחה, שיכתוב חוות דעת רפואית ומפורטת ובה הוא יפרט את הנזק שנגרם לתובע וגובה הנחות שנגרמה בצורה ישירה מהתאונה, ומה הסיבה שבגללה הנזק נגרם לפי חוות דעתו המקצועית בתור רופא מומחה בתחום.

 

מה חשוב לעשות מיד לאחרת פגיעת רכוש לאחר תאונה

לאחר נזק לרכוש למשל לאחר תאונת דרכים המלווה בנזקי רכוש לרכב חשוב לצלם את זירת התאונה ככל וניתן עוד בטרם הוזזו הרכבים לצדי הדרך ובנוסף חשוב לצלם את מוקדי בנזק ברכים המעורבים בתאונת הדרכים אלו אלמנטים אשר יכול ויסיעו בבוא העת במידה ותהיה מחלוקת כיצד התרחשה התאונה ומי מנהגי הרכבים המעורבים אחראי לתאונה. בנוסף, חשוב ככל וניתן לבדוק האם היו עדי ראיה להתרחשות התאונה במידה והיו עדים יש לקחת את פרטיהם המלאים. עדים אלו, ובנוסף תמונות מזירת התאונה לרבות תמונות מוקדי הנזק ברכבים המעורבים יכול ויסיעו להבנת מנגנון התאונה ומי מהנהגים אחראי להתרחשותה.

תוכן עניינים

לפרסום כתבה, השאירו פרטים