ניהול עסק – איך עושים זאת בהצלחה?

החלטתם להקים עסק? אחרי ההתרגשות של ההתחלה, תבינו כי מדובר על דבר לא קל. מצד אחד תרצו להצליח בענק, מצד שני מצפים לכם אתגרים רבים. אז מה אתם צריכים לקחת בחשבון כאשר אתם מנהלים עסק? האמת היא שיש המון דברים שחובה לזכור אותם בזמן הניהול של העסק. על ידי הדברים הקטנים האלה תוכלו להביא את עצמכם למצב שבו אתם מצליחים בענק. זה שיש לכם עסק זה לא אומר שאתם צריכים להסתפק במועט. ברגע שתנהלו בצורה נכונה ומוצלחת את העסק, תוכלו להפוך אותו להיות עסק גדול ומשמעותי.

 

פיקוח על ההוצאות ועל ההכנסות

בעסק חייב להיות פיקוח תמידי על ההוצאות של העסק אל מול ההכנסות. כאשר הנוסחה היא שבכל רגע נתון ההכנסה של העסק צריכה להיות מעל ההוצאות הקיימות. אם ההוצאות של העסק גוברות על ההכנסות שלו, משמעות הדבר היא שהעסק עצמו נמצא בהפסד. אולי בחודשים הראשונים זה לא יראה לכם כל כך נורא, אך עם הזמן הקושי יורגש. פתאום תמצאו את עצמכם במצב שבו אתם מתקשים לבצע פעולות שונות. אם ההכנסות של העסק יהיו גבוהות בהשוואה להוצאות תהיו במצב שבו העסק רווחי באופן קבוע.

 

בניית תוכנית עסקית מקיפה

כל מי שמדבר על ניהול עסק יודע עד כמה תוכנית עסקית היא חלק בלתי נפרד מההצלחה. תוכנית עסקית היא זאת שתאפשר לכם להגיע למצב שבו אתם עובדים בצורה רציפה ועקבית. לא תמצאו את עצמכם במצב שבו אתם צריכים לעשות חישוב מסלול מחדש בכל פעם מחדש. הרי התוכנית העסקית כוללת בתוכה את כל מה שכבר קרה בעסק, ואת כל מה שהולך לקרות בעסק. הפעילות בתוך העסק תהיה במסגרת אותה תוכנית מפורטת שהכנתם מבעוד מועד. זוהי הדרך שלכם למנוע מצב שבו תעשו החלטות פזיזות שלא יתכתבו עם המציאות. החלטות שבמקום לקדם אתכם קדימה הן יחזירו אתכם לאחור וימנעו מכם להתקדם. התוכנית העסקית חייבת להיות קיימת עוד לפני שאתם מתחילים לעבוד או מבצעים כל פעולה אחרת.

 

ניהול הלקוחות החדשים והישנים

הצלחתם לגייס קהל לקוחות נאמן לעסק? זוהי התחלה מצוינת שתאפשר לכם לצלוח את המשבר ההתחלתי. המון עסקים מתקשים לגייס לקוחות חדשים בתחילת הדרך. כך שאם צלחתם את המהמורה הזאת, ללא ספק הצלחתן לעלות על דרך המלך. אך לצד הלקוחות הקיימים שכבר הגיעו, יהיה עליכם תמיד לנסות לצרף עוד לקוחות חדשים. ניהול עסק מתחיל בכך שאתם מנהלים ביד רמה את כל מה שנוגע ללקוחות שלכם. כאשר האינטרס שינחה אתכם יהיה לוודא כי הם מקבלים בדיוק את מה שהם אמורים לקבל מכם. בין אם מבחינת המוצר או השירות, ובין אם מבחינת חווית השירות כולה. אל תגרמו להם לחשוב כי אתם לא נותנים להם את המקסימום האפשרי.

תוכן עניינים

לפרסום כתבה, השאירו פרטים