קרקע חקלאית: גוש 7676 השקעה שווה וכדאית!

בעקבות נתונים חדשים שפורסמו על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, התקבלה בשורה מרגשת הן ליזמי הנדלן והן לקבלנים הפרטיים המחפשים תמידית אחר הזדמנויות חדשות להרחיב את עסקיהם והכנסותיהם. אותה בשורה חשובה גורסת כי האוכלוסייה בישראל ממשיכה לגדול ולהתפתח בהתמדה מדי שנה, וכך גם, בהתאמה מלאה, גם הביקוש לשטחים המיועדים למגורים, לתעשייה ולמסחר. כשפניה של המדינה מועדות אל חציית קו ה-10 מיליון תושבים החל משנת 2024, כבר ברור לכל כי השקעה בקרקע חקלאית (דוגמת גוש 7676) המיועדת להפשרה היום, תניב תשואה כלכלית אדירה ומשתלמת מחר. 

על המדינה להתכונן לבאות מבחינת אכלוס האזרחים ומתן פתרונות למקומות עבודה. לכן, טוב תעשו אם תכירו מקרוב את הזדמנות הפז הזו להרוויח מהבשורה מעוררת הגאווה הזו – ובגדול! 

הכירו את גוש 7676: קרקע חקלאית באזור השרון המבוקש

כאשר יודעי דבר מדברים ביניהם על השקעה חכמה וכמעט בטוחה לגמרי בנכסי נדל"ן המחזירים לבסוף את השקעה הראשונית בהם, הם מתייחסים לקרקע חקלאית כדוגמת גוש 7676 הממוקמת באזור השרון המפותח והמטופח, אשר מועמדת להפשרה על ידי הרשויות. 

מיקומו הנחשק של גוש 7676 מושך אליו מדי יום ביומו מתעניינים ומשקיעים מקצועיים וחובבים כאחד, המעוניינים גם הם להשקיע הון פרטי התחלתי נמוך יחסית למחירי השוק לטובת הפשרתה, כדי שבעוד מספר שנים, בעתיד הקרוב, הקרקע תשנה את ייעודה הרשמי ואף תושבח, והם יוכלו להנות מרווחה כלכלית המספקת אוויר לנשימה, ומהאופציות האינסופיות שיפתחו לקראתם להשקעות נבונות נוספות, או סתם לתענוגות אישיות, חברתיות ומשפחתיות. אותם משקיעים מודעים לטיב הליך הפשרת הקרקעות אותו מעודדת כיום מדינת ישראל, וזאת על מנת לספק לאוכלוסייה הגדלה פתרונות דיור ותעסוקה ראויים.

כיצד מתבצע בפועל הליך הפשרת קרקעות חקלאיות? 

הליך הפשרת קרקע חקלאית לוקח זמן מה, אך התמורה המתקבלת בסופו של יום, שווה בהחלט את המאמץ הבירוקרטי. מדובר בהליך המתחיל ע״י יזם או חברה פרטיים, ולעיתים אפילו על ידי הרשות המקומית בה מצויה הקרקע המדוברת. על היזמים באשר הם לגבש תוכנית שתכליתה הוא להמיר את הייעוד המקורי והראשוני של הקרקע מאחת חקלאית המיועדת לרעיית צאן, גידולי שדה, השבחת האדמה וכדומה – לאחת המיועדת לבנייה, עבור מגורים ועבור תעשייה ומסחר.

החוק מחייב את היזמים להמציא מספר אישורים מגורמים רשמיים, כמו: הוועדות האזוריות והארציות לתכנון ובניה, הרשות המקומית בה קיים השטח החקלאי, משרד הפנים, משרד השיכון ולעיתים יידרשו אף אישורים נוספים, תלוי במיקום הקרקע ובתוכניותיה של העיר כלפיה, האם הבנייה בה תשנה את פני האזור ואת תוכניות המתאר של העיר בגלל הבנייה וכדומה. רק לאחר שייבדק היטב כי הומצאו כל האישורים הרלוונטיים, יינתן תוקף רשמי להפשרת הקרקע החקלאית באופן חוקי וניתן יהיה להגות ולגבש תכנית בנייה קונקרטית ובתקווה גם להוציאה אל הפועל באופן מידי.

אין ספק כי הפשרת הקרקעות החקלאיות הן הדבר החם הבא בתחומי הנדל״ן והיזמות. ההמלצה המקצועית הייתה ונשארה להשקיע בקרקעות המצויות באזורים גיאוגרפים מפותחים ונחשקים כמו אזור השרון, למשל, שכן הסיכוי שאכן תופשר קרקע חקלאית באזורים שכאלו גדול ובהחלט ריאלי, בהשוואה לקרקעות לא מאוכלסות ורחוקות יותר ממרכז הארץ. זכרו תמיד כי הדרישה ההולכת וגוברת להאצת הליכי הפשרת הקרקעות ולבנייה מרובה בהן מבטיחה למשקיעים פוטנציאל לרווח כלכלי שאין שני לו. לכן, לאור כל האמור לעיל, חשבו היטב וקבלו את ההחלטה הנכונה. השאירו את הלבטים המיותרים בצד וצאו עוד היום אל הדרך אל הרפתקה יזמית מרתקת שסופה יהיה, ככל הנראה, עושר ואושר.

 

תוכן עניינים

לפרסום כתבה, השאירו פרטים